پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

دستورالعمل اجرایی گروه حسابرسی منتخب جهت رسیدگی به پرونده‌های بزرگ و مهم

دکتر داود منظور ضمن تاکید بر اهمیت تحقق درآمد‌های مالیاتی تا پایان سال جاری و به منظور ارتقای کیفیت حسابرسی پرونده‌های بزرگ و مهم، دستورالعمل اجرایی گروه حسابرسی منتخب جهت رسیدگی به پرونده‌های بزرگ و مهم را جهت اجرا به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ کرد.
براساس این دستورالعمل، مقررشده اداره کل حسابرسی ویژه با هماهنگی و معرفی دادستان انتظامی مالیاتی، بانک اطلاعات ماموران مالیاتی خبره و متخصص در امر حسابرسی مالیاتی اشخاص حقوقی و حقیقی را تشکیل دهند.
گفتنی است این ماموران مالیاتی از سطوح حسابرس ارشد مالیاتی، رئیس گروه حسابرسی مالیاتی و حسابرس کـل مالیاتی انتخاب شده اند و قرار است متناسب با وضعیت هر پرونده و در قالب گروه ‏های سه تا پنج نفره نسبت به حسابرسی پرونده‌های مذکور اقدام لازم انجام دهند.
شایان ذکر است پرونده‌های بزرگ و مهـم قابل حسابرسی در اجرای این دستورالعمل بـا پیشنهاد اداره کل حسابرسی ویژه و تأیید رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور انتخاب می‌شوند. همچنین مسئولیت هدایت، هماهنگی و نظارت بر زمان بندی و حسن اجرای فرآیند حسابرسی پرونده‌های موضوع این دستورالعمل با هماهنگی ادارات کل ذیربط به عهده اداره کل مذکور می‌باشد.
طبق این دستورالعمل، اداره کل حسابرسی ویژه مکلف شده مراحل حسابرسی پرونده‌های منتخب را پیگیری و ضمن نظارت بر آن، هر دو هفته یکبار گزارش اقدامات انجام شده را در جلسه ستاد درآمد‌های مالیاتی ارائه نماید.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992