درحالی جزئیات پذیرش دو خودروی سواری پژو ۲۰۷ و تارا تولیدی شرکت ایرانخودرو در بورس کالا اعلام شده است که حدود دو هفته پیش نیز این خبر از سوی مدیر پذیرش بورس کالای ایران اعلام و از سوی ایرانخودرو رد شده بود.
در امیدنامه خودروی پژو ۲۰۷ آمده است: “حداقل درصد عرضه در بورس کالا ۱۰۰ درصد تولید سالانه (پس از کسر فروش خارج از بورس کالا: شامل طرح ویژه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و طرح جایگزینی خودروهای فرسوده) معادل ۵۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه تعیین شده است. تولید واقعی (برابر با ظرفیت اسمی) سالانه پژو ۲۰۷ معادل ۱۰۵ هزار دستگاه است”.
طبق امیدنامه خودروی تارا نیز “حداقل درصد عرضه در بورس کالا ۱۰۰ درصد تولید سالانه (پس از کسر فروش خارج از بورس کالا شامل طرح ویژه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و طرح جایگزینی خودروهای فرسوده) معادل ۳۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه تعیین شده است. تولید واقعی (برابر با ظرفیت اسمی) سالانه تارا معادل ۶۷ هزار دستگاه است”.
این درحالی است که اول آبان ماه، مدیر پذیرش بورس کالای ایران از پذیرش دو محصولات تارا و ۲۰۷ شرکت ایرانخودرو در بورس کالای ایران خبر داده بود، اما ایرانخودرو این موضوع را در اطلاعیهای &#۳۹;&#۳۹;رد&#۳۹;&#۳۹; و اعلام کرد که فعلاً ورود این دو محصول به بورس کالا امکانپذیر نیست و این عرضه زمانی صورت خواهد گرفت که روند تولید و عرضه آنها بیشتر شده باشد.