پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=29496

بالا گرفتن رقابت برای فتح کرسی وزارت کار

در حالیکه وزارت کار همچنان با سرپرست به کار خود ادامه می دهد، شنیده‌ها حاکی از آن است، سیدشمس‌الدین حسینی و علی نیک‌زاد دو گزینه جدی برای این وزارتخانه هستند.

 

حدود ۵ ماه پیش بود که ‌‌حجت الله‌ عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دولت کنار رفت. وزیری که نمایندگان مخالفش او را لایق وزارت کار نمی‌دانستند ولی استیضاحش نکردند تا در نیمه دوم خرداد ماه سال جاری با چراغ سبز رئیسی خود از دولت کناره گیری کرد.

 

 

پس از آن رئیس جمهور، محمدهادی زاهدی‌وفا را به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد. او پیشتر عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، رئیس هیات مدیره هلدینگ صنایع نوین، رئیس هیات مدیره رایتل و … بود.

 

 

زاهدی‌وفا که موقتا کرسی وزارت را در دست گرفته بود؛ امید داشت، بتواند تا پایان عمر چهار ساله دولت بماند؛ اما نتوانست از مجلس رای اعتماد دائم بگیرد. او هفته گذشته در جلسه رای اعتمادش در مجلس صرفا چند دقیقه توانست وزیر بماند. آن روز به دلیل ابهام در رای‌گیری، مجلسیان دوبار بر سر وزارت زاهدی‌وفا رای‌گیری کردند. در نهایت هم به او کارت قرمز دادند. براساس آرا اعلام شده، زاهدی‌وفا با ۱۳۶ رأی موافق، ۱۲۵ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع وزیر کار نشد.

 

بیشتر بخوانید: تحریم سنگین کره جنوبی علیه کره شمالی

 

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «رقابت احمدی نژادی ها برای فتح کرسی وزارت کار دولت رئیسی» بخوانید.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992