پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

صادرات بهترين گزينه براي رونق بازار لوازم خانگي

لوازم خانگي

رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم فلزي خانگي (آشپزخانه) تهران گفت: به دليل قرارگيري ماه هاي محرم و صفر در فصل تابستان به عنوان فصلي با بيشترين تعداد برگزاري مراسم هاي جشن و عروسي بايد اذعان کرد که بازار نسبتاً راکدي را داشتيم به طوري که نسبت عرضه بيش از تقاضا بود و کالاهاي توليدي در انبارها دپو شدند .

حسن حسني، رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم فلزي خانگي (آشپزخانه) تهران بيان داشت: بيشترين مراسم جشن و ازدواج ها به دليل تعطيلي مدارس و امکان رفت و آمدهاي بين شهري در فصل تابستان انجام مي شود و مردم آمادگي بيشتري براي برگزاري اين مراسم ها در اين فصل دارند اما قرار گيري ماه هاي محرم و صفر و عزاداري مانع از برگزاري مراسم ها شده و همين امر بر بازار صنف تاثير گذاشت.

……………………………………………..
……………………………………………..

فراهاني در ادامه تاکيد کرد: هر چند که قيمت ها در چند ماه اخير به نسبت از ثبات بيشتري برخوردار بود؛ اما گراني و بهاي بالاي کالاها مانع از تمايل افراد براي خريد اجناس نو شده بطوريکه با لوازمي که در خانه دارند نياز خود را تامين و از خريد کالاي نو تا جايي که بتوانند خودداري مي کنند.

وي با بيان اينکه براي رونق بازار قطعا روش صادرات بهترين گزينه است اظهار داشت: در سال هاي اخير به دليل غيبت ايران در بازار منطقه، کشور ترکيه تمامي مشتريان ايراني را نصيب خود کرد. امکانات خوبي که دولت ترکيه در اختيار توليدکنندگان و صادرکنندگان قرار مي دهد ، قيمت تمام شده را براي توليدکننده و صادرکننده مناسب کرده تا بتوانند در بازار کشورهاي خارجي کالاهاي خود را عرضه کنند؛ اما سر راه توليدکنندگان و صادرکنندگان ايراني موانع بسياري وجود دارد.

رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم فلزي خانگي (آشپزخانه) تهران ادامه داد: هزينه هاي تمام شده براي توليد داخلي کالاها بقدري زياد است که حتي در صورت ايجاد بازارهاي خوب در خارج، اجناس از قيمت هاي موجود و در توان خارجي ها بيشتر خواهد شد و تجارت در اين شرايط سخت مي شود. براي تقويت توليد کشور و رونق اقتصادي راهي جز ايجاد فضاي مناسب براي صادرات و امکانات در اين بستر وجود ندارد .

حسني اضافه کرد: مي توانيم با قوانين حمايتي کالاها را به کشورهاي عراق، افغانستان، سوريه و … را صادر کنيم ؛ هر چند قواين تحريم در شرايط فعلي، برگشت پول در خصوص صادرات را سخت کرده است؛ اما حتي با اين شرايط هم توليدکنندگان و صادرکنندگان مشکلات را به جان خريده و به تلاش خود ادامه مي دهند.

وي در ديگر مشکلات صنف و اتحاديه متبوع بيان داشت: ماده ۱۸۶ قانون ماليات هاي مستقيم که سازمان امور مالياتي در ترتيب صدور و تمديد پروانه کسب براي اتحاديه ها صنفي گنجانده راه را براي اين مسير بسيار سخت و دشوار نموده؛ بطوريکه اتحاديه هاي صنفي با انبوهي از پرونده هاي در حال تکميل روبه رو هستند که ماده ۱۸۶ اين امکان را نمي دهد. لازم و ضروري است تا سازمان امور مالياتي در اين حوزه تجديد نظر کند.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992