پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

عضو اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی: سالی ۴ مرتبه بر فرآیند فروش نظارت می‌کنیم / در بحث‌های کارشناسی با اتحادیه‌های دیگر مکاتبه می‌کنیم

رضا الفت‌ نسب عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی می‌گوید: اتحادیه در سال حدود ۴ مرتبه بر سایت‌ها نظارت می‌کند. ما بر فرآیند فروش نظارت می‌کنیم. تا به امروز تعامل این اتحادیه با اتحادیه‌های دیگر مربوط به بحث کارشناسی برای شکایات بوده است. شکایات رسیده به اتحادیه بر طبق قانون طی مهلتی ۵ روزه بررسی و پس از آن اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

 

رضا الفت ‌نسب عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی در گفتگو با خبرنگار خانه روشن درباره دریافت صدور مجوز از اتحادیه گفت: اگر شخصی وبسایت داشته باشد و پروانه کسب بگیرد می‌تواند از اتحادیه مجوز بگیرد، به جز مشاغل تخصصی و فنی که شامل ماده ۱۳ قانون نظام صنفی هستند، که برای آنها فرآیند خاصی انجام می‌گیردو برای صدور مجوز باید گواهینامه‌های خاص هر رشته را ارائه بدهند.

 

به گفته الفت نسب درخواست مجوز ایثارگری از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت پیگیری شده و صادر می‌شود، ولی درخواست مجوز عادی از طریق اتحادیه پیگیری و صادر می‌شود.

 

 

عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب وکارهای فضای مجازی درباره نظارت اتحادیه برکسب و کارهای مجازی عنوان کرد: اتحادیه در سال حدود ۴ مرتبه بر سایت‌ها نظارت می‌کند و این نظارت‌ها بر اساس چک لیستی است که تهیه شده است. این نظارت بر روی کالاها نیست و ما بر فرآیند فروش نظارت می‌کنیم. ما تابع قوانین نظام صنفی عمل می‌کنیم و بر این اساس نظارت صورت می‌گیرد.

 

 

وی در پاسخ این سوال که آیا اتحادیه کسب و کارهای مجازی با اتحادیه‌های دیگر تعامل دارد و اگر این تعامل هست در چه زمینه‌ای است؟ توضیح داد: تا به امروز تعامل این اتحادیه با اتحادیه‌های دیگر مربوط به بحث کارشناسی برای شکایات بوده است. به عنوان مثال وقتی شکایتی راجع به کالای معیوب می‌شود ما با اتحادیه مربوطه در تهران یا شهرهای دیگر مکاتبه می‌کنیم و نظرات کارشناسی آنها را بر رسیدگی به شکایت بررسی می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی بر کسب و کارهای فضای مجازی که عضو اتحادیه باشند نظارت دارد افزود: اتحادیه بر کسب و کارهای فضای مجازی که عضو اتحادیه نیستند نظارتی ندارد مگر آنکه موضوع خاصی پیش بیاید و شکایتی از آنها باشد. در این صورت اتحادیه نظارت خود را خواهد داشت.

 

این عضو اتحادیه ضمن تاکید بر خرید از وبسایت‌های معتبر اظهار کرد: اتحادیه کسب و کارهای مجازی سعی می‌کند بر فرآیند فروش وبسایت‌ها نظارت داشته باشد و به شکایات افراد رسیدگی کند. همانطور که می‌دانید فروشندگان مغازه‌های لوازم یدکی و … که جواز کسب هم دارند هم تخلف می‌کنند و بارها مشتریان جنس غیراصل می‌خرند.

 

او تصریح کرد: شکایات رسیده به اتحادیه بر طبق قانون طی مهلتی ۵ روزه بررسی و پس از آن اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

 

رضا الفت‌نسب در پایان با اشاره به انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی بیان کرد: پیش از این قرار بود دومین انتخابات اتحادیه ۲۳ فروردین ماه انجام شود که به علت تقارن زمان برگزاری با ماه مبارک رمضان به تعویق افتاد. دومین دوره انتخابات در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد که زمان مناسبی برای برگزاری انتخابات است.

 

 

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992