پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

چهارشنبه , ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تخلف برخی اعضای هیات رییسه اتاق اصناف تهران برای رسیدن به پست ریاست اتحادیه

به نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به خاطر رای اعتماد به وزیری که خبر ندارد در اصناف قانون نظام صنفی براساس خواست و اراده روسای اتحادیه‌ها اجرا می‌شود و در عمل دبیرخانه هیات عالی نظارت را از دور خارج کردند، باید گفت: چشمتان روشن.

 

یک یا چندتن از اعضای هیات رییسه اتاق اصناف تهران همزمان با لابی برای یک موضوع خاص در خارج از بدنه دولت، با ثبت‌نام در اتحادیه‌های دیگر برای گرفتن پروانه کسب شانس می‌خواهند شانس خود را برای رسیدن به ریاست اتحادیه دیگر هم آزمایش کنند.

 

براساس این گزارش یک یا چندتن از اعضای هیات رییسه اتاق اصناف تهران با شناسایی اتحادیه‌های صنفی فرخوان ثبت نام آنها طی یکی دوهفته آینده و یا قبلا بوده است با فشار بر رئیس ان اتحادیه خواستار صدور پروانه کسب شدند تا بتوانند در آن اتحادیه‌ها به ریاست اتحادیه برسند.

 

برخی از این افراد داوطلب هم شدند اما چون مطمئن هستند در آن اتحادیه هیچ اقبالی ندارند در حال انحلال اتحادیه‌های خودشان و انتقال رسته‌ای که احتمال می‌دهند بتوانند با آنها رای بیاورند به اتحادیه مدنظرشان هستند و در این مسیر کمیسیون نظارت هم همکاری لازم را با آنها دارد.

 

اما با این شرایط باید به دیگر شهرها واستانها هم حق داد تا از هر روشی برای ماندن بر صندلی ریاست اتحادیه استفاده کنند و هر استان و هر شهر به دلخواه خودش عمل کند.

 

باتوجه به این ترفندها چه نیازی به قانون نظام صنفی بود و چرا رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری را صادر کردند.

 

 

 

 

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992