پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

چهارشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

یکهزار و ۲۰۰ میلیون دلار صادرات تهران در سال ۱۴۰۰

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: این استان طی سال گذشته یکهزار و ۲۱۸ میلیون دلار صادرات داشت که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۶.۴۴ درصد رشد دارد.

 

محمود سیجانی افزود: این میزان صادرات بیشتر به کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، فدراسیون روسیه، ترکمنستان، هند، چین، پاکستان، امارات متحده عربی و آذربایجان بوده است.

 

وی ۶۹ درصد از این صادرات را مربوط به کشورهای همسایه، هند و چین اعلام کرد.

 

این مسئول با بیان اینکه پارسال در استان تهران ۱۶ هزار و ۹۱۲ کارت بازرگانی صادر و تمدید شده است، اظهار داشت: ۱۶ هزار و ۸۰۰ کارت بازرگانی فعال در استان وجود دارد که بیش از ۵۰ درصد از کارت بازرگانی فعال کل کشور محسوب می شود.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران خاطرنشان کرد: بیش از۲۰ میلیارد یورو تا پایان سال ۱۴۰۰ ثبت سفارش در این استان انجام شده است که ۵۵ درصد ثبت سفارش کل کشور به شمار می آید.

 

وی در خصوص صدور پروانه کسب در استان تهران خاطرنشان کرد: طی سال گذشته بالغ بر ۷۰ هزار و ۳۵۹ مورد پروانه کسب اعم از تولیدی، توزیعی، خدماتی و خدمات فنی و ۷۲۰ پروانه کسب ایثارگری صادر شده است.

 

سرپرست سازمان صمت تهران در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه فرش نیز اضافه کرد: تعداد ۵۰ هزار و ۴۰۳ نفر قالیباف در استان فعالیت می کنند که از این تعداد هفت هزار و ۴۶۰ نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

 

سیجانی یادآور شد: ۲۶۳ قالیباف نیز درسال گذشته جهت دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی و بالغ بر ۴۲ هزار و ۴۲۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده اند.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992