پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

هیأتی عالی‌رتبه تا پایان هفته به تهران سفر می‌کند

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه درباره خبر خبرگزاری دولت پیرامون آزادسازی منابع ارزی ایران و سفر یک مقام ارشد به ایران در این خصوص گفت: من بی‌اطلاع هستم. دستگاه دیپلماسی اطلاعی ندارد و فردا سفری در دستورکار قرار ندارد.

 

او گفت: کره جنوبی بدهی قطعی از فروش نفت و میعانات گازی دارد و اقدام موثری برای بازپرداخت آن صورت نداده است. این دوجانبه است و در چارچوب دوجانبه باید حل‌وفصل شود و گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای نیز تأیید نمی‌شود.

 

خبرگزاری دولت، ایرنا امروز گزارش داده است که یک مقام بلندپایه منطقه‌ای، فردا، سه شنبه به تهران سفر خواهد کرد که یکی از اهداف این سفر، نهایی کردن سازوکار آزادسازی ۷ میلیارد دلار از ارزهای مسدودی ایران است.

 

تسنیم هم نوشت آن مقام احتمالا وزیر خارجه عمان است و این مبلغ هم احتمالا به حساب بانک مرکزی ایران در عمان واریز خواهد شد.

 

سخنگوی وزارت خارجه: چارچوب لازم برای رفع مسدودی بخش قابل توجهی از منابع ارزی مسدودشده کشور، مشخص و مورد توافق قرار گرفته

 

خبرگزاری ایران متعلق به دولت نوشت: «سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در نشست خبری خود نسبت به خبر ایرنا درباره توافق برای آزادسازی ۷ میلیارد دلار ارزهای مسدودی کشورمان اظهار بی‌اطلاعی کرد که این واکنش وی توسط برخی رسانه‌ها به عنوان تکذیب این خبر منعکس شد.

 

در همین زمینه، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتگو با ایرنا، خبر مذکور در مورد اساس توافق صورت گرفته با برخی منابع طرف قرارداد ایران را تایید کرد و گفت: چارچوب لازم برای رفع مسدودی بخش قابل توجهی از منابع ارزی مسدودشده کشور، مشخص و مورد توافق قرار گرفته است.»

 

فارس هم نوشت که سعید خطیب‌زاده در این باره گفته: هیأتی عالی‌رتبه در این زمینه تا پایان هفته به تهران سفر می‌کند.

 

همچنین در خبری دیگر در همین زمینه، قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی در واکنش به خبر خبرگزاری دولت در خصوص آزادسازی قریب الوقوع ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران، در توییتی اعلام کرد که هیچکس از سئول فعلا قصد سفر به تهران را ندارد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992