پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

هشدار دستگاه قضا به تولیدکنندگان بدعهد لوازم خانگی

در حالی که خودداری برخی تولیدکنندگان داخلی از عرضه لوازم خانگی موجب نارضایتی مشتریان در بازار شب عید شده، معاون قضایی دادستان کل کشور ضمن هشدار به این شرکت‌ها، از نشست مشترک هفته آینده با وزیر و معاونان صمت برای بررسی قیمت، کیفیت و عرضه لوازم خانگی ایرانی خبر داد.

به گزارش«خانه روشن»به نقل از همشهری، با نزدیک‌شدن به ایام پایانی سال، برخی مصرف‌کنندگان در تماس با همشهری از توقف فروش محصولات برخی برندهای ایرانی لوازم خانگی تا پایان اردیبهشت‌ماه خبر داده‌اند. در شبکه‌های اجتماعی نیز اخباری مبنی بر این خلف وعده و کیفیت پایین لوازم خانگی داخلی منتشر می‌شود.

معاون قضایی دادستان کل کشور در مورد آخرین وضعیت رفع برخی تنگناهای تولید لوازم خانگی در کشور گفت: پیگیری قضایی برای رفع معارض برخی کارخانه‌های تولید لوازم خانگی مانند ارج به مراحل نهایی خود رسیده و راه‌اندازی خط تولید این شرکت گواهی بر این مدعاست.

سعید عمرانی در مورد خودداری برخی تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی از عرضه محصولات‌شان به بازار شب عید و تعویق عرضه تا پایان اردیبهشت‌ماه گفت: در هفته جاری نشست مهمی بین وزیر صمت و معاونان این وزارتخانه با دادستان کل کشور و معاونان او به‌طور اختصاصی برای بررسی وضع قیمت‌ها و عرضه کالاهای صنعتی مانند خودرو و لوازم خانگی برگزار خواهد شد. رویکرد دستگاه قضا به بخش صنعت جنبه حمایتی دارد اما به تولیدکنندگانی که اینگونه تخلفات را مرتکب می‌شوند، هشدار می‌دهیم. او افزود: باید ابتدا با رشد عرضه، روند افزایش قیمت لوازم خانگی متوقف و سپس با بررسی هزینه تمام‌شده تولید، قیمت محصولات مختلف صنعتی از جمله لوازم خانگی واقعی شود، زیرا اکنون لوازم خانگی داخلی ۳۰درصد بیشتر از قیمت تمام‌شده تولید در بازار به دست مردم می‌رسد و در نظام عرضه حلقه‌های مفقوده‌ای وجود دارد که موجب شده برخی زوایای تاریک بازاررسانی کالاها قابل مشاهده نباشد. معاون قضایی دادستان تاکید کرد: نباید تعامل قوای سه‌گانه با تولیدکنندگان یکسویه باشد. در حال حاضر دستگاه‌های حاکمیتی برای رفع مشکلات تولیدکنندگان تلاش می‌کنند، اما هنوز محصول نهایی با قیمت بالا و کیفیت پایین به دست مصرف‌کنندگان ایرانی می‌رسد. او افزود: تولیدکنندگان لوازم خانگی باید روند کار خود را در خدمت مردم قرار دهند و محصولاتی با قیمت و کیفیت مناسب و در شأن مردم به بازار عرضه کنند.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992