پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

کیا K3 مدل ۲۰۲۴ رونمایی شد، جایگزین کیا ریو

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک؛ نسل جدید کیا K3 مدتی پیش معرفی شد و اکنون مراسم رونمایی آن در نقاط مختلف جهان برگزار می‌شود. این خودرو اخیرا در پایتخت مکزیک یعنی مکزیکوسیتی رونمایی شده است. کیا K3 که در واقع نسل جدید کیا سراتو یا همان کیا فورته به شمار می‌رود، جایگزین کیا ریو در اکثر بازارها خواهد شد. به عبارت دیگر کیا قصد دارد تولید نسخه سدان ریو را متوقف کند و به جای آن کیا K3 را به مشتریان ارائه دهد. انتظار می‌رود در آینده خودرویی به نام کیا K4 جایگزین سراتو شود و جایگاه بین کیا K3 و کیا K5 را پر کند.

 

انتخاب مکزیک به عنوان محل نخست رونمایی کیا K3 تصادفی نیست، چرا که خودروهای کوچک کیا از جمله کیا ریو و کیا سراتو در کارخانه کیاموتورز مکزیک تولید می‌شوند. کیا K3 نیز در مکزیک به تولید خواهد رسید. به گفته مدیران برند کره‌ای، سطح امکانات و تجهیزات این خودرو ارتقا یافته است. خودروساز کره‌ای قصد دارد به سایرین اثبات کند که تجربه رانندگی با یک خودرو اقتصادی، می‌تواند دلچسب و دوست داشتنی باشد.

 

ابعاد کیا K3 شامل طول ۴۵۴۵ میلی متر، عرض ۱۷۶۵ میلی متر، ارتفاع ۱۴۷۵ میلی متر و فاصله بین دو محور ۲۶۷۰ میلی متر هستند. این خودرو از ریو بزرگتر است اما همچنان یک سدان کوچک به حساب می‌آید. طراحی خارجی این خودرو نیز براساس فلسفه طراحی «Opposites United» انجام شده است که در نسل جدید کیا اپتیما یا همان کیا K5 مشاهده می‌شود. این خودرو ظاهر بسیار جسورانه و آینده نگرانه‌تری دارد و در عین حال با وام گرفتن چهره‌ فست‌بک برادر بزرگ‌تر خود، المان‌های اسپرت را نیز به نمایش می‌گذارد.

 

کیا K3

 

کابین کیا K3 نیز ظاهر مدرنی دارد و از مواد باکیفیتی در ساخت آن استفاده شده است. صفحه نمایش ۱۰٫۲۵ اینچی این خودرو به صورت مستقیم از کیا EV6‌ آمده است که در ترکیب با داشبورد افقی آن، ظاهر ساده‌ای را به نمایش می‌گذارد. کنترل تهویه مطبوع خودکار لمسی دو نقطه‌ای، پنل ابزار دیجیتال و نورپردازی محیطی قابل تنظیم با حداکثر ۶۴ رنگ مختلف به همراه دریچه تهویه عقب بخشی از ابزارهای کابین این خودرو هستند.

 

کیا K3‌ در بخش ایمنی نیز قوی ظاهر می‌شود. شش کیسه هوا، سیستم ترمز ABS و کنترل الکترونیکی پایداری به صورت استاندارد روی این خودرو قرار دارند. همچنین در صورت تمایل کاربر و با پرداخت هزینه بیشتر، دستیارهای رانندگی خودران سطح دوم نیز به این خودرو اضافه خواهند شد.

 

زیر کاپوت کیا K3، پیشرانه ۱٫۶ لیتری چهار سیلندر از خانواده موتورهای گاما کیاموتورز قرار دارد که حداکثر ۱۲۱ اسب بخار قدرت و ۱۵۷ نیوتن متر گشتاور آزاد می‌کند. این موتور با یک گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک همراه خواهد بود.

 

نسخه GT-Line از کیا K3‌ نیز در دسترس مشتریان قرار دارد که قوی‌تر است. این نسخه با یک موتور دو لیتری با قدرت ۱۵۰ اسب بخار ارائه می‌شود که با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به همراه پدل شیفتر در اختیار مالک قرار خواهد گرفت. عرضه کیا K3‌ به بازار مکزیک از اکتبر ۲۰۲۳ آغاز می‌شود.

 

نوشته کیا K3 مدل ۲۰۲۴ رونمایی شد، جایگزین کیا ریو اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992