پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=53793

محمدرضا رمضان:
آفت فروش اقساطی فروشگاه های بزرگ با حمایت بانک ها

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران، فروش اقساطی فروشگاه های بزرگ که از طرف بانک ها و سازمان ها حمایت می شوند کسب و کار اعضای این صنف را از سکه انداخته است.
محمدرضا رمضان، رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران با بیان مطلب فوق افزود: فروشگاه های بزرگ با حمایت بانک ها و سازمان ها مرتب در رسانه ملی تبلیغات کرده و اقدام به فروش اقساطی وسایل خانگی و صوت و تصویر می کنند. این فروشگاه ها با فروش شرایطی خود برای اعضای صنف ما آفت هستند و همان فروش اندک ما را در این شرایط اقتصادی و رکود بازار از بین برده اند.

وی با اشاره به اینکه هر از گاه شاهد تعطیلی یا تغییر شغل یکی از همکاران خود در این صنف هستیم. ادامه داد: اگر بانک ها و سازمان های دولتی از مغازه دارها هم حمایت کنند باعث روشن ماندن چراغ مغازه های صنف ما می شوند. اگر تعداد این فروشگاه ها بیشتر شود یا اقدام به تاسیس شعبات خود کنند ۷۰ درصد اعضای صنف ما مجبور به تعطیل کردن مغازه های خود می کنند.

رمضان درباره وضعیت کسب وکار صنف متبوع خود گفت: وضعیت بازار ما اصلا راضی کننده نیست. رکود شدید حاکم بر بازار، اجازه هیچ فعالیت اقتصادی را به کسبه نمی دهد. مردم مانند قبل دیگر توان خرید یا تعویض وسایل صوتی، تصویری و تلفن همراه را ندارند. در صورت خراب شدن وسایل صوتی و تصویری بیشتر اقدام به تعمیر آنها می کنند و تا وقتی که کاملا غیر قابل استفاده نشده دستگاه جدید نمی خرند. امروزه تلویزیون و تلفن همراه جزو وسایل ضروری افراد و خانواده هاست و نبودن آنها نقصان به حساب می آید با این حال مردم به تعمیر روی آورده اند.

وی ایجاد سامانه های متعدد را از دیگر مشکلات صنف برشمرد و افزود: کسبه مجبورند در سامانه های مختلف مانند سامانه اصناف، سامانه مودیان مالیاتی، سامانه جامع تجارت، سامانه جامع انبارها، تامین اجتماعی و … ثبت نام کنند که گاها بعضی از آنها موازی کاری است. علاوه بر ثبت نام و گرفتن کد شناسایی باید هر کالایی که می فروشیم مشخصات خریدار، مشخصات کالا و فروش را در چند سامانه ثبت نماییم. اینقدر این سامانه ها زیاد شده اند که کسبه را خسته کرده اند. کسی که ۴۰ سال به روش سنتی کار کرده انجام این امور برای او سخت و طاقت فرساست. این امور نشاط کاری خیلی از کسبه را از بین برده است.

رمضان درباره فروش تلفن همراه در این صنف گفت: در سال ۷۲-۷۳ که موبایل وارد کشور شد فروش تلفن همراه در اتحادیه ما ثبت شد. آن زمان تعداد تعمیرکاران موبایل خیلی کم و تحت نظر اتحادیه صوت و تصویر بود. سال ۸۴ اتحادیه فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن ثابت تاسیس شد و به اشتباه تعمیرات تلفن همراه را هم از این اتحادیه گرفتند.

وی ادامه داد: این موضوع بسیار برای ما مشکل زا و باعث سرگردانی مردم شده است. آنها نمی دانند که تعمیرکاری که در مغازه موبایل فروشی نشسته و در حال تعمیر موبایل است تحت نظر یک اتحادیه دیگر است. در تلاشیم این معضل را حل کنیم و دوباره تمامی خدمات مربوط به تلفن همراه را به اتحادیه صوت و تصویر برگردانیم.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992