پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=54498

خبر مهم برای متقاضیان وام/ پشت پرده وام های آنلاین

دریافت وام آنلاین از لندتک ها در حالی بدون ضامن و به راحتیِ آب خوردن است که بسیاری از متقاضیان با یک حساب سرانگشتی از دریافت آن پشیمان شده اند؛ اما در اوضاع اقتصادی کنونی به جهت سهولت در دسترسی از آنها استفاده می کنند چرا؟

به گزارش خانه روشن؛ قطعا نام «وام آنلاین» را شنیده اید. بد نیست بدانید وام آنلاین با واسطه گری لندتک های ایرانی ارائه می شود.

لندتک ها شرکت های استارتاپی هستند که وارد حوزه فروش کالا و خدمات به صورت اقساطی شده اند. معمولا بانک ها به طور مستقیم وارد مذاکره و قرارداد با این مجموعه ها نمی شوند و بیشتر لندتک ها منابع مالی خود را از لیزینگ ها تامین می کنند. بهای تمام شده پول لیزینگ ها چند درصد بیشتر از بانک هاست و به همین دلیل، این درصد مستقیما به مصرف کننده تحمیل می شود.

لندتک در واقع پلتفرمی است که میان وام ‌گیرنده و وام ‌دهنده واسطه گری کرده و باعث سهولت در روند وام ‌دهی می شود. لندتک با پشتیبانی از انواع وام همچون وام خودرو، وام کالا و وام خدمات وارد فرایند وام دهی می شود.

لندتک های ایرانی را می شناسید؟

«ازکی وام»، «آقای وام»، «دیجی پی»، «اسنپ پی»، «لندو»، «قسطا»، «وام سی»، «انتخابی نو» و… نمونه هایی از لندتک های ایرانی هستند که به صورت آنلاین به مشتریانشان وام می دهند. بهره این وام های آنلاین چقدر است؟ آیا دریافت این وام به سود مصرف کننده است؟ آیا پول این وام ها قابل دریافت است؟

سود ۴۸ درصدی وام های آنلاین

میثم جزینی، کارشناس صنعت فروش اقساطی می گوید: لندتک با استفاده از فناوری‌های جدید در زمینه جذب و انتقال سرمایه‌ وام‌ دهندگان برای متقاضیان وام، از طریق یک پلتفرم دیجیتال فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه متقاضیان وام می بایست با مبلغ دریافت شده کالا خریداری کنند، ادامه داد: بهره وام های آنلاین از ۳۴ تا ۴۸ درصد برای مردم آب می خورد.

هزینه هایی که از جیب متقاضی وام پرداخت می شود

این کارشناس فروش اقساطی با اشاره به اینکه لندتک ها پیش از ارائه وام، هزینه عملیات دریافت می کنند، به «حیات» گفت: هزینه عملیات در واقع همان سود مورد انتظار لندتک هاست که آنها قبل از وام دهی از مشتریان دریافت می کنند. در واقع لندتک ها واسطی میان بانک ها یا لیزینگ ها و مشتریان هستند که سودشان را از هزینه عملیات دریافت می کنند.

جزینی ادامه داد: این هزینه عملیات از ۸ درصد تا ۱۶ درصد بین لندتک ها متفاوت است. لندتک ها این هزینه عملیات را نقدا ابتدای ثبت سفارش می گیرند. هرچند نرخ اسمی تسهیلات در بانک ها ۲۳ و در لیزینگ ها ۲۶ درصد است ولی لندتک ها در اصل با هزینه عملیاتی که دریافت می کنند این وام بین ۳۶ تا ۴۸ درصد برای متقاضی تمام می شود که گاها در برخی از فروشندگان در فروش اقساطی قیمت محصول نیز بالاتر محاسبه می شود.

وام فوری بدون ضامن!

این کارشناس فروش اقساطی گفت: البته دریافت وام های آنلاین به دلیل تورم بالا در کشور باز هم به صرفه است.

جزینی در پاسخ به سوال «حیات» مبنی بر اینکه چرا اقبال مردم به وام های آنلاین نسبت به وام های دیگر بانکی بیشتر است؟ گفت: دلیل آن، این است که برای دریافت این وام ها با توجه به قبول نکول تسهیلات از جانب لندتک ها نیازی به ضامن نیست و به راحتی پرداخت می شود. برخی از لندتک ها تنها در قبال این وام یک فقره چک دریافت می کنند.

وام بانکی ارزان تر از وام آنلاین است!

این کارشناس فروش اقساطی با بیان اینکه لندتک ها با فروشگاه های خاصی طرف قرارداد هستند تا کالاهای آنها را بفروشند، گفت: شما ابتدا از طریق سامانه های بانکی اعتبارسنجی می شوید و سپس کالای مورد نظر را از فروشگاه طرف قرارداد انتخاب می کنید و آنگاه لندتک به شما به همان مبلغ وام می دهد. قبل از دریافت وام، لندتک هزینه عملیات را دریافت می کند و سپس مراحل اعتبارسنجی را برای دریافت وام پشت سر می گذارید تا بتوانید به همان مبلغ کالا، وام دریافت کنید.

جزینی خاطرنشان کرد: دریافت وام از بانک (به شرط ارائه) به مراتب ارزان تر از دریافت وام از لندتک هاست زیرا هزینه عملیات را ندارد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992