پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

سه شنبه , ۵ تیر ۱۴۰۳

پیشنهاد جالب وزیرصمت در روزهای آرام بازار خودرو : فعلا خودرو نخرید!

به گزارش خانه روشن بازارخودرو از ابتدای سال، به‌ویژه در هفته آخر فروردین و پس از حمله اسرائیل به ایران، روند صعودی داشت. اما تب‌جنگ بین طرفین، زود سرد شد و هردو اشتیاقی به سنگ‌اندازی نشان ندادند. به‌همین‌سبب تورم هم طبق آنچه انتظار می‌رفت، افزایش پیدا نکرد.

تب جنگ که خوابید، بازارخودرو هم آرام گرفت. به‌طوری که در هفته‌های اخیر همچنان روبه نزول است و در آرامش. به‌قول معروف نه خانی می‌رود و نه خانی می‌آید، این میان تنها خبرهای مربوط به خودروهای برقی و هیجانات ثبت نام و قرعه‌کشی حاصل از آن، کمی به این بازار ساکت، رنگ و بویی داده‌است.

حالا اما عباس علی آبادی، وزیرصمت، در سفر خود به بروجرد، در توصیه‌ای جالب از مردم خواست که فعلا خودرو نخرند، تا‌ به شرایط پایدارتری برسیم. بازار راکد خودرو، فقط همین توصیه‌نامه وزیر را کم داشت!

عباس علی‌آبادی با بیان اینکه میزان تولید خودرو در تیرماه با افزایش چشمگیری به حدود ۶ هزار دستگاه در روز نزدیک می‌شود و واردات نیز همچنان ادامه دارد؛ گفت: به خانواده‌ها و مردم توصیه می‌کنم که عجله نکنند و اطمینان داشته باشند که به شرایط پایدارتری دست خواهیم یافت و می‌توانند در شرایط بهتری خرید خودروی خود را انجام دهند. اکنون در زمینه خودروهای برقی، واردات با شتاب صورت می‌گیرد زیرا با این کار هم مشکل مردم برطرف می‌شود و هم مشکلات کشور در زمینه آلودگی هوا و محیط زیست رفع خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در زمینه توسعه زیرساخت‌ها هم کارهای بسیار خوبی انجام شده و اکنون نیز سه هزار شارژر خودروهای برقی ساخته شده و این روند نیز همچنان ادامه دارد.

علی آبادی بیان کرد: خودروهای دپو شده در انبار نداریم و در حقیقت آنچه وجود دارد خودروهای ناقص است که در حال تکمیل آنها هستیم.

حالا باید دید باتوجه به فصل تابستان و تعطیلی و بالارفتن حجم سفرها، این روند ثابت می‌ماند یا صعود خواهدکرد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992