پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

سه شنبه , ۵ تیر ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=56880

فرزندشاغل، یارانه شما را قطع می‌کند

به گزارش خانه روشن از همان ابتدا که دولت آغاز به پرداخت یارانه کرد، همواره مسائل و نارضایتی‌هایی مطرح بوده‌است. که عموما هم برمی ‌گردد به افرادی که یارانه آنها قطع می‌شد یا آنها که اصلا یارانه را دریافت نمی‌کردند. حالا مساله تازه‌ای که مطرح‌شده این است که اگر یکی از اعضای خانواده که بالای ۱۸سال سن دارد، دارای درآمد باشد، همین سبب می‌شود که پدر خانواده به دهک بالاتر پرتاب شود و دیگر یارانه به این خانواده تعلق نگیرد.

یارانه نقدی برای دهک‌های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و برای سایر دهک‌ها ۳۰۰ هزار تومان است. یارانه نقدی در سال‌های گذشته ۴۵ هزار تومان بود که با یارانه معیشتی بنزین ادغام شد و در نهایت یارانه‌های ۴۰۰ و ۳۰۰ هزار تومانی به مردم داده شد. در دو ماه اخیر همراه با یارانه نقدی یک یارانه مضاعف که مخصوص خرید کالا است نیز برای مشمولان واریز می‌شود.

حضور فرزندان‌خانوار بالای ۱۸ سال و شاغل در خانواده سطح‌درآمد پدر خانواده را به عنوان سرپرست خانوار افزایش می‌دهد. این امر خانوار را در دهک دهم قرار داده و یارانه نقدی ندارد.

درهمین راستا طیبه حسینی، سخنگو سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: در خانوارهای دهک دهم افرادی هستند که به واسطه وجود یکی از فرزندان یا یکی از اعضای زیرمجموعه آنها باعث شده که آن خانواده جز دهک دهم باشند؛ به عنوان مثال فرزند بالای ۱۸ سال دارد که دارای درآمد بوده و حقوق بالاتر از سایر اعضای خانوار دارد و همین امر سبب می‌شود که خانوار در دهک دهم قرار گیرد. خانوارهایی که دارای چنین وضعیتی هستند، می‌توانند به پنجره ملی دولت مراجعه و در قسمت یارانه وارد شوند.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992