پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۲۵ آبان ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=56362

توضیحات اسنپ درباره حذف گزینه «عجله دارم»

اسنپ درباره چرایی حذف گزینه «عجله دارم» توضیحاتی ارائه داد که در ادامه آمده است: “گاهی در ساعات اوج ترافیک، کم بودن تعداد کاربران راننده و بالا بودن تعداد درخواست‌های سفر در یک محدوده‌ موجب طولانی شدن زمان پذیرش درخواست سفر می‌شود.

گزینه‌ «عجله دارم» راهکاری است که کاربران مسافر از طریق آن می‌توانند شانس پذیرفته شدن درخواستشان را افزایش دهند و زودتر به مقصد برسند. با انتخاب این گزینه، قیمت جدیدی برای سفر محاسبه می‌شود که بر اساس الگوریتم‌های تنظیم شده توسط واحد تجاری اسنپ تعیین شده است.

درخواست سفرهایی که با گزینه‌ «عجله دارم» در اپلیکیشن ثبت می‌شوند، بدون هیچ مشخصه‌ متمایزی برای کاربران راننده ارسال می‌شود. تنها ویژگی این درخواست‌ها قیمت بالاتر سفر است که انگیزه‌ بیشتری برای کاربران راننده ایجاد می‌کند و موجب می‌شود درخواست سفر زودتر پذیرفته شود.
گفتنی است که پس از محاسبه قیمت جدید، کاربر مسافر امکان انتخاب تأیید جست‌وجو بر اساس قیمت جدید یا ادامه جست‌وجو با همان قیمت قبل را دارد.

گزینه «عجله دارم» با توجه به نیاز و درخواست کاربران ایجاد شد تا کاربر مسافر در صورت تمایل در ازای پرداخت اضافه، درخواست خود را سریع‌تر به سفر تبدیل کند. عنوان گران‌فروشی تعریف قانونی دارد.

باور ما بر این است که با ایجاد شناخت و آگاهی کامل از ماهیت این گزینه دیگر چنین نسبتی به آن داده نخواهد شد. درصد خیلی کمی از سفرهای اسنپ با گزینه «عجله دارم» انجام می‌شود.

از سوی دیگر، کاربر راننده متوجه نمی‌شود که کاربر مسافر گزینه «عجله دارم» را انتخاب کرده است. در حقیقت کاربر مسافر با انتخاب گزینه «عجله دارم» زمان پذیرش درخواست سفر خود را مدیریت می‌کند؛ علی‌رغم حذف «عجله دارم»، به واسطه‌ کاربردی بودن و نفع این گزینه برای هر دو گروه کاربران، همچنان از طریق مذاکرات، جلسات و گفت‌وگوها به دنبال اثبات کارکرد این گزینه به دستگاه‌های مربوطه هستیم.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992