پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

سه شنبه , ۲۷ شهریور ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=54737

رئیس اتاق اصناف کرمان: صدور پروانه کسب در درگاه ملی مجوزها باید از ثبت محوری به تایید محوری‌تبدیل شود

رئیس اتاق اصناف کرمان با اشاره به برخی از ایرادات سامانه درگاه ملی مجوزها گفت:صدور پروانه کسب در درگاه ملی مجوزها باید با تایید اتحادیه ها باشد و از ثبت محوری به تایید محوری تبدیل شود.

محسن ربیعی در گفت وگو با خبرنگار سایت “خانه روشن” اظهارکرد: به موجب قانون تسهیل صدور مجوزها و اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی صدور پروانه های کسب از طریق درگاه ملی مجوزها و سامانه نوین اصناف صورت می گیرد که روند صدور پروانه کسب در درگاه ملی مجوزها نیاز به کار کارشناسی دارد و در حال حاضر بعد از بارگذاری مدارک و صدور پروانه کسب از طریق درگاه ملی مجوزها مدارک به اتحادیه جهت بررسی و تایید پروانه ارجاع می شود که بهتر است قبل از صدور پروانه کسب بررسی مدارک و کارشناسی با تایید اتحادیه صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: سامانه محور کردن فرایند صدور پروانه کسب گام موثری می تواند باشد و باید ضوابطی که در مراحل اجرای صدور پروانه کسب لازم است، دیده شود و تایید مدارک و بررسی صلاحیت از طریق اتحادیه صورت بگیرد.

رئیس اتاق اصناف کرمان با بیان اینکه خلاء‌ها و مشکلات سامانه درگاه ملی مجوزها و نوین اصناف باید برطرف شود، افزود: در سامانه نوین اصناف برخی از رسته‌ها به لحاظ تخصصی و یا منطقه‌ای به درستی دیده نشده و این رسته‌ها باید در سامانه دیده شود.

ربیعی با بیان اینکه بررسی مشکلات اصلاح قانون نظام صنفی و قانون تسهیل صدور مجوزها از اهمیت بسیار بالایی برای اصناف و بازار برخورار است، افزود: یکی دیگر از مشکلات اصلی اصناف،بحث موازی کاری بازرسی و نظارت است که لازم می باشد متولی بازرسی و نظارت تنها یک ارگان باشد و امروز شاهد انجام فعالیت بازرسی توسط تعزیرات، وزارت صمت، و جهاد کشاورزی علاوه بر اتاق های اصناف هستیم و ادامه این روند نتیجه مطلوبی بر بازار ندارد.

رئیس اتاق اصناف کرمان تاکید کرد: بازرسی های چندگانه باید جمع شوند و به صورت متمرکز زیر نظر یک سازمان و ارگان فعالیت داشته باشند و نمی شود روزی چند مرتبه بازرس به یک واحدصنفی که در شرایط مساعد اقتصادی نیست سرکشی داشته باشد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992