سازمان ملی استاندارد اعلام کرد: سامانه مردم دار، سامانهای برای برقراری تعامل میان مردم و این سازمان است، مردم میتوانند تخلفات کیفی در حوزه کالا و خدمات را از این درگاه الکترونیکی گزارش دهند.
سامانه مردم دار به نشانی https://۱۵۱۷.inso.gov.ir بستر الکترونیکی رسیدگی به گزارشات، درخواستها و نظرات شهروندان مربوط به تخلفات کیفی در حوزه کالا، خدمات و نهادهای ارزیابی انطباق است.
شهروندان با مراجعه به سامانه مردم دار میتوانند گزارش مربوط به تخلفات در حوزه کالا، خودرو، خدمات (آسانسور، تجهیزات تفریحی، جایگاه سوخت) و نهادهای ارزیابی انطباق را گزارش دهند؛ همچنین مردم میتوانند نظرات، پیشنهادها و انتقادات خود را با الصاق عکس، ویدئو یا صدا در حوزههای مختلف از طریق شماره تماس ۱۵۱۷ یا شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ در این درگاه الکترونیکی ثبت و پیگیری نمایند.