پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

پنج شنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=54640

سینماهای متروک، بوفه‌های مهجور، بوفه‌داران مغموم!

احمد رادان کوپایی، رئیس اتحادیه صنف بوفه داران سینما و مجامع عمومی تهران در آخرین وضعیت این فعالان گفت: سوای بوفه‌های سینما که در رکودی فزاینده به سر می‌برند، بوفه داران دیگر مجامع عمومی، مشکلی ندارند.

پایگاه خبر اتاق اصناف تهران؛ بوفه‌هایی که در مجامع عمومی سطح شهر تهران قرار دارند، جزو کاربردی‌ترین اماکن کوچک؛ پرمخاطب و مشتری هستند و با توجه به استقبالی که برای خرید و اجاره آن‌ها وجود دارد، به نظر نمی‌رسد درگیر مشکل و چالشی جدی باشند. موضوعی که رئیس اتحادیه صنف بوفه‌داران هم در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران بر آن صحه می‌گذارد. و البته در میان همه بوفه‌های کاربردی و شلوغ که به راحتی و با سرعت و حتی برخی به شکل شبانه روزی می‌توانند نیاز مشتری را جهت تهیه انواع نوشیدنی‌ها و ساندویچ‌های گرم و سرد، برآورده کنند، یک دسته از آن‌ها در رکودی فزاینده به سر می‌برند؛ دسته‌ای که اتفاقا سال ها پیش از اینکه تعداد بوفه‌های پارک‌ها و پایانه‌ها، باشگاه‌ها، مترو و فرودگاه بیشتر و بیشتر شود، پررونق‌ترین بوده‌اند؛ صفوف طولانی مردم مقابل سینما و بعد هم مقابل این بوفه‌ها که در سینماها قرار دارند و به فعالان صنفش بوفه‌داران سینما گفته می‌شود، موید این مطلب است. تا همین چند سال پیش هم استقبال بیشتر بود به خصوص در مجتمع‌های سینمایی که عمری طولانی هم ندارند. اما سینماهای قدیمی شهر که خیلی از آنها تعطیل و حتی حالتی تقریبا متروکه پیدا کرده اند و البته بوفه‌داران شان با همان عرق قدیمی هر روز کرکره بوفه را بالا می‌کشند، روی صندلی می‌نشینند و انتظار می‌کشند تا کسی از راه برسد، بلیطی در دستش باشد و سری هم به بوفه بزند.

خدا را شکر مشکلی نداریم!

رئیس اتحادیه صنف بوفه داران سینما و مجامع عمومی تهران در خصوص وضعیت رکود بوفه‌های سینما به پایگاه خبری اتاق اصناف تهران، می‌گوید: با توجه به اینکه یک سری سینماها کار نمی‌کنند، طبیعتا بوفه‌داران این اماکن هم با چالش بیکاری مواجه شده‌اند. از طرفی این بوفه‌‌ها خریداری هم ندارند و نمی‌توانند بفروشند و به جاهای شلوغ دیگری مثل پارک‌ها نقل مکان کنند؛ لذا هم بیکار هستد و هم نیستند.

رادان یکی از مشکلات جزئی که نه تنها مربوط به این صنف بلکه همه اصناف می‌شود را استفاده از مکان مسکونی برای فعالیت اداری می‌داند که در برخی موارد وجود دارد و باید با راهکاریی حل و فصل شود.

وی در مورد نحوه در اختیار گرفتن بوفه‌ها به بحث مزایده اشاره و بیان می کند: این بوفه‌ها در اختیار شهرداری است که آن ها را به مزایده می‌گذارد و متقاضیان می‌توانند در این مزایده‌ها شرکت کنند. اما بحث در خصوص نحوه مزایده و اینکه شهرداری چه انتفاعی را در این زمینه حاصل می‌کند، به زمان دیگر و به شکلی مبسوط‌‌‌تر موکول می شود. به هر حال، رادان کوپایی، می‌گوید: فعلا خدا را شکر، مشکلی نداریم و البته این سوای مشکل بوفه‌داران سینماست که به نظر مزایده آن‌ها توسط سینماها برگزار می‌شود.

نکته دیگر ارائه سیگار در بوفه‌هاست که به نظر ممنوعیتی برای اضافه‌ شدن آن به مواد خوراکی وجود نداشته و البته این به استقبال مشتری هم مربوط می‌شود.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992