پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

پنج شنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=54530

خانه روشن گزازش دهد؛
آغاز دور جدید حراج لوازم خانگی

مدیر طرح سامانه حراج خرده‌ فروشی الکترونیکی اموال تملیکی با بیان اینکه متقاضیان خرید تنها تا ساعت ۲۰ امشب برای ارائه پیشنهاد خرید کالا مهلت دارند، گفت: در این حراج حدود ۱۰۰ قلم کالا شامل لوازم خانگی عرضه شده است.

به گزارش خانه روشن؛ حسن خالقی ادامه داد: پنجاه و یکمین حراج خرده فروشی سازمان اموال تملیکی در استان تهران از امروز صبح آغاز شد و تا ساعت ۲۰ امروز ۲۹ آبان ماه ادامه دارد.

چه کالاهایی حراج شد؟ 

مدیر سامانه حراج خرده ‌فروشی اموال تملیکی در مورد کالاهای به حراج گذاشته شده، به «حیات» گفت: در این حراج حدود ۱۰۰ قلم کالا شامل لوازم صوتی تصویری، لوازم خانگی برقی، وسایل تنظیف و… عرضه شده است.

خالقی افزود: متقاضیان می توانند تنها تا ساعت ۲۰ امروز دوشنبه ۲۹ آبان برای ارائه پیشنهاد مهلت دارند.

برای ارائه پیشنهاد به کجا مراجعه کنیم؟

مدیر سامانه حراج خرده ‌فروشی اموال تملیکی افزود: متقاضیان برای مشاهده کالاها می توانند به سامانه ستاد الکترونیک دولت مراجعه و کالاها را مشاهده کنند.

خالقی با اشاره به اینکه شرکت در این حراج برای همه مردم آزاد است، گفت: کارمندان دولت نیز می توانند در این حراج ها حضور یابند، همچنین برندگان باید به اداره کل اموال تملیکی در استان تهران مراجعه کنند.

۱۲ هزار نفر تاکنون در حراج شرکت کردند 

مدیر سامانه حراج خرده ‌فروشی اموال تملیکی به «حیات» گفت: تاکنون ۱۲۰۰ قلم کالا در حراج های سازمان به فروش رسیده است. همچنین بیش از ۱۲ هزار نفر در حراج ها شرکت کرده اند.

خالقی در مورد استان هایی که حراج کالا در آنها انجام می شود، گفت: ۱۲ استان کشور در ارائه کالاهای خود در حراج پیش قدم بودند. سایر استان ها نیز طی ماه های آینده به حراج می پیوندند.

حراج وارد دور پنجاه و یکم شد

مدیر سامانه حراج خرده ‌فروشی اموال تملیکی گفت: با توجه به اهمیت اطلاع رسانی دقیق و بهره برداری از سامانه ستاد ایران به عنوان یکی از برنامه های وزارت امور اقتصادی و دارایی با هدف بهره مندی آحاد جامعه از کالاهای در اختیار دولت، ایجاد تنوع در روش های فروش، استفاده از ابزارهای نوین در راستای تقویت فضای رقابتی و افزایش شفاف سازی در معاملات دولت، سامانه فوق توسط مقام عالی وزارت خانه متبوع در هفته دولت افتتاح و رونمایی شد.

خالقی افزود: طراحی و پیاده سازی سامانه فوق با توجه به ماده (۹) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و ماده (۵۰) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور در بستر قانونی سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) صورت پذیرفته است و بررسی کارشناسی نتایج حراج های برگزار شده (۵۰ مرحله حراج تاکنون) گویای آن است که متقاضیان مشارکت مطلوب و قابل قبولی در حراج های الکترونیک سازمان داشته اند و در عمده کالاها نسبت به قیمت پایه به قیمت فروش با درصدهای رشد قابل توجهی همراه بوده است.

شرکت در حراج رایگان است

مدیر سامانه حراج خرده ‌فروشی اموال تملیکی گفت: از مزایای عملیاتی کردن سامانه حراج خرده فروشی برخط می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

– ایجاد بستر کاملا رقابتی و شفاف برای فروش و تعیین تکلیف کالاهای در اختیار سازمان

– امکان استفاده عموم افراد جامعه (اعم از کارکنان دولت) از سامانه به صورت فراگیر و خرید کالا از سازمان به صورت خرده فروشی

– رایگان بودن انجام کلیه فرایندهای سامانه از قبیل ثبت نام، ورود، مشاهده و دسته بندی کالاها و ارائه پیشنهاد قیمت

– آسان بودن مراحل خرید آنلاین برای مشتریان متناسب با نیازهای خانوار

– بازگشت سریع ودیعه های افراد غیر برنده حراج ظرف حداکثر ۲۴ ساعت (۱۰ درصد مبلغ پایه به عنوان ودیعه سپرده گذاری می شود)

– الکترونیکی و برخط بودن کلیه فرایندهای مالی سامانه از جمله واریز ودیعه ها، عودت ودیعه ها، واریز ثمن معامله

– استفاده حداکثری از ظرفیت های تجارت الکترونیک در طراحی و عملیاتی کردن سامانه

– استفاده از کالاهای بادوام و اساسی مورد نیاز جامعه (نظیر لوازم برقی، صوتی تصویری، دیجیتال، تلفن همراه و لوازم خانه و آشپزخانه)

– امکان اخذ گزارش های مدیریتی (گزارش فروش، عملکرد کاربران، گزارش کلان مدیریتی، شناسایی مشتریان و…) در سامانه

– امکان نظارت مستمر

– ایجاد تحول در سازمان در نحوه نگهداری، انبارداری و تحویل کالا به مشتریان سازمان بدون کسری و نقص کیفی

امید است سازمان بتواند با تسریع در تعیین تکلیف کالاهای در اختیار و استفاده از روش های نوین نظیر سامانه حراج خرده فروشی برخط گامی مثبت در تعمیق روابط مثبت میان دولت و آحاد جامعه برداشته باشد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992