پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

پنج شنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=54522

خطر استفاده از اینترنت رایگان

استفاده از اینترنت عمومی و رایگان موجب شنود و دسترسی هکرها به ترافیک شبکه ودسترسی به تمام اطلاعات کاربران می شود.

علی رضا طباطبایی هاشمی کارشناس و وکیل سایبری در گفتگو باخانه روشن؛ با هشدار نسبت به استفاده از اینترنت وای فای رایگان گفت: یکی از مواردی که میتواند مخاطرات بسیاری برای مردم داشته باشد استفاده از اینترنت عمومی در مکان هایی مانند پاساژ، مراکز تجاری و … است.

وی با بیان اینکه استفاده از اینترنت رایگان میتواند مخاطرات جدی برای شهروندان داشته باشد گفت: بسیاری از مواقع هکرها و کسانی که دنبال دسترسی به اطلاعات شما هستند شرایطی را فراهم می کنند که شما به اینترنت وای فای آن ها متصل شوید و در واقع ترافیک شبکه شما به وای فای آن ها منتقل شود.

طباطبایی هاشمی اظهار کرد: اتصال به وای فای آنها موجب می شود مدیریت وای فای بدون اینکه شما متوجه شوید تمام ترافیک شبکه های شما را شنود کند. به این معنا که هکر به تمام درخواست هایی که شما ارسال و دریافت می کنید دسترسی پیدا می کند. او هر آنچه که در اینترنت جستجو می کنید را می بیند و می تواند کنترل کند. حتی هکرها می توانند به رمزهایی که برای ورود به اینترنت بانک، ایمیل و … وارد می کنید دسترسی داشته باشد.

وی ادامه داد: برخی سایت ها از پروتکل های امنیتی استفاده می کنند و امکان مشاهده رمز و پسورد را برای شخص شنود کننده سخت می کند اما هکرها با کمی تلاش می توانند به پسوردها دسترسی پیدا کنند.

این کارشناس و وکیل سایبری با اشاره به اهمیت پسورد اطلاعات بانکی، ایمیل و شبکه های اجتماعی گفت: نکته مهم دیگر این است، زمانی که شما به اینترنت رایگان متصل هستید امکان اینکه هکر بتواند گوشی تلفن همراه شما را آلوده کند بیشتر فراهم می شود. و با نصب بدافزار روی گوشی شما به رمزها و اطلاعات ذخیره و استفاده شده در گوشی دسترسی پیدا کند.

طباطبایی هاشمی تاکید کرد: توجه داشته باشید هنگامی که گوشی شما به یک شبکه وای فای متصل می شود عملا ارتباط با آن شبکه وای فای، موبایل یا لبتاب شما فراهم شده و امکان دسترسی به آن بسیارراحت تر از زمانی است که این اتصال وجود ندارد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992