به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای اقتصاد : مرسدس- بنز و بامو در آستانه برگزاری نمایشگاه خودروی مونیخ با رونمایی از دو کانسپت، از تولید سری جدیدی از خودروهای الکتریکی خبر دادند. این خودروها از سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه خواهند شد و جدیترین تلاش دو خودروساز آلمانی برای رقابت با تسلا، بزرگترین خودروساز الکتریکی جهان است.
به گزارش BBC، بنز یک روز پیش از آغاز نمایشگاه مونیخ کانسپتی از نسل جدید CLA رونمایی کرد. خودرویی که براساس این کانسپت ساخته میشود، کوچکترین مدل بنز خواهد بود و به گفته کارخانه با هر بار شارژ میتواند تا ۷۵۰ کیلومتر حرکت کند.
نسل جدید CLA فرم مدل کنونی را حفظ کرده، اما با خطوطی سادهتر طراحی شده است. بزرگترین تغییر در جلوی خودرو دیده میشود. جلوپنجره خودرو با الهام از بنزهای اسپرت دهه شصت میلادی طراحی شده و در واقع پنلی است که تجهیزات سیستم خودران پشت آن قرار دارد. این پنل در کانسپت با ستارههای نورانی بنز تزیین شده و یک آرم بزرگ بنز در وسط آن است. چراغها هم نیمدایرهای از لامپ الایدی است که یک ستاره بنز در وسط دارد.
پلتفرم نسل جدید CLA براساس خودرویی آزمایشی به نام EQXX ساخته شده که بنز با آن توانست با یک بار شارژ ۱۰۰۰کیلومتر حرکت کند. این پلتفرم از اساس برای خودروهای الکتریکی ساخته شده، اما بنز میگوید میتوان از آن برای ساخت خودروهای بنزینی هم استفاده کرد.
بنز میخواهد علاوه بر مدل سدان CLA، یک مدل استیشن و دو شاسیبلند هم روی این پلتفرم بسازد. باتریهای CLA را میتوان با سرعت زیادی شارژ کرد. به گفته کارخانه با ۱۵دقیقه شارژ، باتریها برای ۴۰۰کیلومتر نیرو ذخیره میکنند. بنز در ساخت نسل جدید CLA به نرمافزار خودرو توجه زیادی کرده است.
مشکلات در نرمافزار محصولات کنونی بنز، پاشنه آشیل این کارخانه در رقابت با تسلا و شرکتهای نوپایی است که خودروهای الکتریکی تولید میکنند. بنز با CLA سیستمعامل کاملا جدیدی در محصولاتش ارائه خواهد کرد که با یک نمایشگر سرتاسری روی داشبورد کنترل میشود. بنز میگوید نرمافزار خودرو علاوه بر سیستم خودران سطح ۲، برای سیستم خودران سطح ۳ هم آماده است. در سطح ۲، راننده باید تمام مدت حواسش به جاده باشد؛ اما در سطح ۳ راننده میتواند رانندگی در مسیرهای مشخص را به طور کامل به خودرو بسپارد.
نوشته رویارویی بنز و بامو در نمایشگاه مونیخ اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.