به گزارش قطعات خودرو به نقل از ایسنا : فروش خودروهای سواری در چین برای دومین ماه در ژوئیه کاهش یافت، زیرا تخفیفها و اقدامات حمایتی دولتی چین نتوانست مشتریان را در مورد خرید خودرو در بحبوحه اقتصاد پرشتاب و رکود طولانیمدت بازار مسکن متقاعد کند.
دادههای انجمن خودروهای مسافری چین نشان میدهد فروش خودرو در ژوئیه به ۷۹/ ۱میلیون دستگاه رسیده است که ۶/ ۲درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است که دومین کاهش متوالی پس از ۹/ ۲درصد کاهش در ژوئن است. بااینحال، فروش برای هفت ماه اول سال، ۷/ ۱درصد افزایش یافت و به ۴۴/ ۱۱میلیون دستگاه رسید.
خودروسازان نگران کاهش رشد تقاضا هستند، زیرا دومین اقتصاد بزرگ جهان جهش پس از همهگیری را از دست میدهد. رقابتها در بازار خودروی چین، بزرگترین بازار جهان، تشدید شده است، زیرا خودروسازان با تضعیف تقاضا و تعمیق رقابت قیمتی مقابله میکنند.
کاهش قیمتهای تسلا در ابتدای سال در بیش از ۴۰ برند در چین افزایش یافته و نشانههای کمی از کاهش نشان داده شده است، بهطوریکه جنرال موتورز و فولکس واگن در ماه ژوئیه دور جدیدی از کاهشها را ارائه کردند.
کوی دونگشو، دبیرکل انجمن خودروهای مسافری چین، گفت: انتظار میرود خودروسازان به ارائه تخفیف برای محصولات در برخی بخشها ادامه دهند و برخی از آنها حتی ممکن است تخفیف را افزایش دهند.
براساس گزارش رویترز، خودروهای انرژی نو که رشد فروش خودرو در چین را تقویت کردهاند، نیز در حال از دست دادن قدرت خود هستند. سهم بازار تسلا در بازار خودروهای برقی چین به کمترین میزان در ۹ ماه گذشته رسید.
نوشته جنگ قیمتی هم به کار چین نیامد اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.