پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

شنبه , ۶ مرداد ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=48043

ناکامی دولت در کاهش وابستگی صنعت لوازم خانگی به دلار/ لوازم خانگي در انبار‌ها باقی ماند

رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي تهران گفت: در حالي که دولت عزم خود را در کاهش وابستگي توليد کالا در داخل به قيمت قيمت دلار مي‌داند، اما هنوز توليد لوازم خانگي نياز به تامين مواد اوليه با دلار است.

اکبر پازوکي، رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي تهران اظهار کرد: بازار لوازم خانگي در رکود سنگيني فرو رفته است، زيرا تقاضايي از سوي مصرف کنندگان در اين بازار وجود ندارد.

به گفته پازوکي در سالي که مزين به شعار مهار تورم، رشد توليد» است بانک ها به جاي حمايت از واحدهاي توليدي اقدام به خريد دِين و فروش اقساطي لوازم خانگي در فروشگاه هاي زنجيره اي مي کنند.

وي افزود: عدم تطابق ميان هزينه و دستمزد مصرف کنندگان موجب شده تا ميزان خريد لوازم خانگي به حداقل برسد به همين دليل اکثر توليدکنندگان و يا سرمايه گذاران غيرمستقيم در صنعت توليد لوازم خانگي ناچار به انبار کالاهاي خود شده اند.

پازوکي ادامه داد: شرايط بازار به نحوي است که بيشترين سهم از توليد لوازم خانگي در انبارها باقي مي ماند.

رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي تهران با انتقاد از عدم حمايت بانک ها از توليدکنندگان اظهار کرد: بانک ها علاوه بر ورود به حوزه خريد دين و فروش اقساطي کالا با مشارکت فروشگاه هاي بزرگ، با تاخير در تحويل منابع ارزي و بلوکه کردن ۵ درصد از سرمايه توليدکنندگان مشکلاتي را براي آنها ايجاد مي کنند.

رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي تهران ادامه داد: از ديگر چالش آفريني هاي سيستم بانکي براي توليدکنندگان اين است که به رغم دريافت ريال براي تامين ارز، پرداخت دلار را به دو ماه آينده موکول مي کنند.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992