به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال،مدیرعامل فولکسواگن در جلسه مهم خود با مدیران شرکت اعلام کرد این برند در موقعیت سختی قرار دارد. او همچنین از هزینههای بالای فولکسواگن انتقاد کرد و خواستار یافتن راهی برای صرفهجویی چندین میلیارد دلاری در هزینهها شد.
توماس شافر مدیرعامل فولکسواگن در جلسهای یک ساعته که با حضور بیش از ۲ هزار مدیر شرکت برگزار شده اظهارات مهمی را بیان کرد. او به مسیر سختی که بزرگترین خودروساز اروپا پیش روی خود دارد اشاره کرد و گفت:
سقف آتش گرفته است. ما اجازه دادهایم هزینهها در اکثر بخشها بسیار بالا برود
شافر میگوید هفتهها و ماههای پیش رو برای فولکسواگن بسیار سخت خواهد بود. او از مدیران خواست تا پیروزیهای کوچکی به دست آورند. مرد شماره یک فولکسواگن همچنین اظهار داشت این شرکت برنامههای عملکردی جدیدی را معرفی خواهد کرد که هدف آن صرفهجویی حدود ۱۱ میلیارد دلاری طی سه سال آینده خواهد بود.
چنین درخواستهایی در زمانی صورت میپذیرد که فروش محصولات فولکسواگن در چین کاهش یافته و ژرمنها مجبور شدهاند به جنگ قیمتی با سایر برندها بروند. رقابت در بزرگترین بازار خودروی دنیا بسیار سخت شده چراکه برندهای چینی نیز عملکرد بهتری نسبت به قبل دارند.
البته پاتریک آندراس مایر مدیر مالی ارشد فولکسواگن خاطرنشان ساخته مشکلات این شرکت عمیقتر از آن چیزی هستند که در جلسه مطرح شد. او به مدیران شرکت گفته کسبوکار خودرویی فولکسواگن وضعیت خوبی ندارد.
شافر نیز این مشکلات را به ساختارها و فرایندهای مربوط میداند که بسیار پیچیده، کند و غیر منعطف هستند. او خواهان الهام گرفتن از روحیه تیمی برای کمک به حرکت کشتی بزرگ فولکسواگن در جهت درست شد. باید منتظر ماند و دید برنامههای این برند معتبر دنیای خودرو در سالهای آینده عملیاتی خواهند شد یا خیر.
نوشته انتقاد مدیر فولکس واگن از هزینهها و نیاز به صرفهجویی ۱۱ میلیارد دلاری اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.