پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۲۷ مهر ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=46951

عبدالرضا محمدي طامه:
کمبود و کيفيت بد قطعات موجود در بازار بلاي جان تعميرکاران و دارندگان خودرو

رئيس اتحاديه دارندگان اتوسرويس، تعميرگاه، پارکينگ و کارواش خودرو تهران در بيان مسائل اين صنف گفت: کمبود، کيفيت بد و قطعات تقلبي در کنار ماليات و بيمه مشکلات اصلي تعميرکاران خودرو است که کار را اتحاديه و اعضاي آن مشکل کرده است.

عبدالرضا محمدي طامه، رئيس اتحاديه دارندگان اتوسرويس، تعميرگاه، پارکينگ و کارواش خودرو تهران در گفت وگو با پايگاه خبري اتاق اصناف تهران درباره وضعيت کسب و کار و چالش هاي موجود در صنف خود گفت: وضعيت کسب و کار خيلي بد است و تعدادي از واحدهاي صنفي ما در خطر تعطيلي هستند. ماليات، بيمه و کمبود قطعات يدکي خودرو مشکلات اصلي هستند که اتحاديه ما با آنها مواجه است.

وي به وضعيت ناخوشايند ماليات ها اشاره کرد و گفت: وزارت دارايي، آسايش را از کسبه سلب کرده است. تمام اصناف با ماليات هاي بي حساب و کتاب مواجه هستند. مگر مي شود فقط براساس تراکنش هاي دستگاه پوز ماليات وضع شود؟

محمدي طامه تصريح کرد: ماليات را فقط براساس تراکنش دستگاه پوز تعيين مي کنند در حاليکه مقدار بسيار کمي از تراکنش ها اجرت تعميرکار محسوب مي شود و بيشتر آن به خريد قطعات مربوط است. به طور مثال براي تعويض يک جفت لنت ۴ميليون تومان با دستگاه پوز تراکنش انجام مي شود ولي از اين مبلغ فقط۱۰۰هزار تومان اجرت تعميرکار است و بقيه به خريد قطعات مربوط مي شود، يا هزينه تعمير موتور خودرو بين ۱۰۰ تا ۱۳۰ ميليون تومان است ولي فقط ۸ ميليون تومان آن اجرت کار است. ولي سازمان مالياتي بدون توجه به اين موارد فقط با توجه به تراکنش دستگاه پوز ماليات را تعيين مي کند.

رئيس اتحاديه دارندگان اتوسرويس، تعميرگاه، پارکينگ و کارواش خودرو تهران در ادامه بيان کرد: مشکل ديگر اين صنف کمبود قطعات يدکي است. يا با کمبود قطعه يا با قطعات فيک و بي کيفيت روبه رو هستيم. وقتي که قطعه فيک را براي تعمير خودور بکار مي بريم که البته ناچار به اين کار هستيم، مي بينيم که اصلا کارايي خوب ندارد و عيب و ايراد ماشين برطرف نميشود و نهايتا اين مکانيک است که مقصر شناخته مي شود.

وي در خاتمه به بيان وضعيت بيمه کارگران پرداخت و گفت: اداره بيمه هر سال مبلغ حق بيمه را افزايش مي دهد هم اکنون هزينه بيمه کارگري که ۳۰درصد از حقوق را تشکيل مي دهد بين ۲ ميليون و ۷۰۰ تا ۲ميليون و۸۰۰تومان است و هر ماه پرداخت مي شود؛ ولي در آخر سال موقع تسويه حساب سالانه، مبلغي را از ما به عنوان مابه التفاوت مي گيرند.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992