پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

یکشنبه , ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=45448

حميدرضا منافي، رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان لوستر تهران:
چالش افزايش نرخ مواد اوليه با نوسانات دلار/ ۳ ماه در سال کاملا بيکاريم

رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان لوستر تهران در بيان چالش هاي اين صنف گفت: افزايش قيمت و گراني بيش از حد مواد اوليه، نوسانات نرخ ارز، کاهش تقاضا و رکود بازار مشکلات اصلي لوسترسازان است.

حميدرضا منافي، رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان لوستر تهران در گفت وگو با پايگاه خبري اتاق اصناف تهران با تشريح مشکلات پيش روي اتحاديه مذکور اظهار کرد: از ديگر مشکلات اعضاي صنف در کنار چالش افزايش قيمت مواد اوليه همراه با نوسانات نرخ ارز، کاهش تقاضا و رکود بازار، عدم توجه ماموران مالياتي به رکود سه ماهه اين صنف در طول يک سال است.

وي ادامه داد: عدم توجه ماموران اداره دارايي و سازمان مالياتي کشور به اين معضل مشکلات زيادي را براي همکاران صنفي ما ايجاد کرده است. اين صنف در ماه هاي محرم، صفر و يک ماه بعد از عيد نوروز را به طور سنتي کاملا بيکار است با اين وجود اداره ماليات اين موارد را لحاظ نمي کند و اصلا توجهي ندارد که فشار به اين صنف در واقع فشار به هزاران شخصي است که يا مستقيم در اين صنف اشتغال دارند و يا غير مستقيم با اين شغل در ارتباط هستند و از اين راه ارتزاق مي کنند.

رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان لوستر تهران گفت: از سوي ديگر افزايش بي حساب اجاره بهاي مغازه ها اجازه نمي دهد دخل و خرج واحد هاي صنفي مديريت شود و باعث شده تعداد زيادي از واحدهاي صنفي به سمت تعطيلي بروند.

منافي با بيان اينکه مهمترين مشکل صنف ما گراني بيش از حد مواد اوليه مورد نياز براي توليد است افزود: برنج فلز که در واقع يکي ازاصلي تري مواد مورد نياز است با نرخ جهاني قيمت گذاري مي شود و شديدا تحت تاثير نوسانات دلار قرار مي گيرد. اين موضوع باعث افزايش بهاي تمام شده کالا مي شود و طبعا کاهش قدرت خريد مصرف کننده را به دنبال دارد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992