پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

دوشنبه , ۱۱ تیر ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=45097

رئيس اتحاديه فروشندگان ميخ، قفل و لولا:
سامانه جامع اصناف باعث محدوديت اختيارات اتحاديه ها شده است

صدور پروانه کسب از طريق سامانه جامع اصناف بايد زير نظر و با موافقت هيئت مديره اتحاديه هاي صنفي انجام شود.

امير نجارشريفي رئيس اتحاديه فروشندگان ميخ، قفل و لولا در گفت وگو با پايگاه خبري اتاق اصناف تهران در مورد چالش هاي موجود در اتحاديه صنف خود بيان کرد: متاسفانه چالش در بازار کار و همچنين اتحاديه که خيلي زياد است ولي اگر بخواهم در مورد چالش هاي مهم صحبت کنم بايد به سامانه جامع اصناف اشاره کنم که به تازگي راه اندازي شده است و متقاضيان اخذ پروانه کسب با ثبت نام در اين سامانه مستقيما اقدام به گرفتن پروانه کسب مي کنند. اين موضوع دسترسي اتحاديه به پرونده ها و سوابق متقاضيان را کم کرده و از اختيارات اتحاديه کاسته شده و بالعکس مسئوليت اتحاديه بيشتر شده است زيرا در آخر رئيس اتحاديه بايد پروانه کسب صادر شده را امضا کند و قبول مسئوليت نمايد بدون آن که به پرونده و مدارک متقاضيان دسترسي داشته باشد.
وي در ادامه گفت: در سال تقريبا ۱۰ پروانه کسب صادر يا تمديد مي شود دو يا سه مورد تمديد و بقيه صدور پروانه کسب هستند. قبل از راه اندازي اين سايت اتحاديه حداکثر کمک را به متقاضيان واجد شرايط مي کرد و کوتاه ترين و بهترين مسير را براي گرفتن جواز به متقاضي نشان مي داد، اما حالا اتحاديه عملا هيچ اختياري ندارد. هيچ پرونده اي در دست ما نيست که توسط هيئت مديره بررسي شود که آيا اين شخص صلاحيت و شرايط لازم را براي اخذ پروانه دارد يا خير. چگونه ممکن است که ما مسئوليت قبول کنيم و پروانه صادر شده را امضا و تاييد کنيم؟
نجارشريفي خاطر نشان کرد: تشکيل دولت الکترونيک کار بسيار بزرگ و مهمي است. رفت و آمد غير ضروري مردم را کاهش مي دهد. باعث تسريع شدن انجام کارها مي شود. در مورد سامانه جامع اصناف بايد بگويم صدور پروانه کسب از طريق اين سامانه بايد زير نظر و با نظارت و موافقت اتحاديه فروشندگان ميخ، قفل و لولا انجام گيرد. در واقع بايد اصل مدارک مورد نياز اول به اتحاديه تحويل گردد بررسي شود و بعد از تاييد هيئت مديره اتحاديه تصاوير مدارک در سامانه قرار گيرد و ثبت نام الکترونيکي انجام شود.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992