پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

شنبه , ۳ آذر ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=44979

ماشین پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک

معایب

کمبود فضای صندلی عقب و محفظه بار، کیفیت ساخت متوسط، عملکرد گیربکس اتوماتیک، سواری نسبتاً خشک، قیمت بالا (با توجه به قدیمی بودن پلتفرم)

بررسی پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک

پژو ۲۰۷i پانوراما تفاوت خاصی با نسخه سقف فلزی ندارد و با همان مشخصات فنی و آپشن‌های رفاهی و ایمنی به بازار عرضه می‌گردد. فقط قیمتش مقداری گران‌تر است و به سقف شیشه‌ای یکپارچه ثابت تجهیز شده. البته کاور زیرین سقف بصورت دستی باز و بسته می‌شود اما خبری از سانروف بازشو نیست. پژو ۲۰۷i پانوراما ارزان‌ترین خودرو مجهز به این آپشن است و از این رو نظرات بسیاری از جوانان را به خود جلب نموده ولی باید در نظر داشت که در سایر قسمت‌ها با همان محصول قدیمی فرانسوی سر و کار داریم. یعنی اینجا هم با پلتفرم پژو ۲۰۶، پیشرانه ۱٫۶ لیتری TU5 و گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک (و یا ۵ سرعته دستی) روبرو هستیم که بواسطه تکنولوژی بسیار قدیمی جای گلایه دارد؛ هرچند با توجه به شرایط خاص کشورمان همین قدیمی بودن هم گاه به کار می‌آید. مثلاً بواسطه حضور طولانی خانواده ۲۰۶ در کشورمان دیگر مشکلی از بابت فراوانی قطعات یدکی و تعمیرکار ماهر (حتی در دورترین نقاط کشور) وجود ندارد و همین ریسک خرید ۲۰۷i را در قیاس با رقبای چینی کاهش داده است. ضمناً موتور اتمسفریک TU5 با بنزین‌های وطنی سازگاری خوبی دارد و شتاب و مصرف سوخت و آپشن‌های رفاهی ماشین هم در قیاس با رقبای قیمتی راضی کننده به نظر می‌رسند. در این بین کیفیت ساخت نه چندان مناسب در کنار مشکلات همیشگی خانواده ۲۰۶ که شامل: محدودیت فضا برای سرنشنیان عقب، کوچک بودن محفظه بار، خشکی سواری و هندلینگ متوسط ماشین می‌شوند همچنان سر جای خودشان باقی هستند.

 

پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک

 

در خصوص امنیت هم باید گفت که پژو ۲۰۶ موفق شده در سال ۲۰۰۶ میلادی ۴ ستاره از موسسه معتبر Euro-NCAP بدست آورد که هرچند برای آن دوران امتیاز افتخار آمیزی بوده اما با توجه به افزایش سطح استانداردهای ایمنی در سال‌های اخیر، دیگر نمی‌شود خیلی هم به این ستاره‌ها افتخار نمود؛ با این حال بد نیست اشاره کنیم که ایران‌خودرو جهت حفظ ایمنی کلی ماشین در نسخه پانوارما، تغییرات گسترده‌ای روی کلاف سقف و برخی قسمت‌های دیگر اعمال نموده تا مقاومت خودرو در تصادفات (بخصوص واژگونی) کاهش چندانی نداشته باشد. البته پس از عرضه نسخه پانوراما، شکایاتی در خصوص ضعف آب‌بندی و یا ترک خوردن شیشه سقف ماشین بهنگام استفاده از جک به گوش رسید اما ایران‌خودرو این موارد را تکذیب نموده و مدعی است که در صورت استفاده صحیح از خودرو چنین مشکلاتی رخ نخواهند داد.

داخل پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک

در داخل کابین همه چیز مشابه با ۲۰۷i عادی است؛ اما وقتی کاور سقف را کنار بزنیم اوضاع تغییر می‌کند و با فضایی زیباتر و دلبازتر روبرو می‌شویم که حس بهتری به سرنشینان منتقل می‌کند. البته محل قرارگیری صندلی‌های جلو به شکلی است که آسمان بالای سر خیلی هم در دایره دید راننده و سرنشین کناری قرار نمی‌گیرد اما همین که نور بیشتری به داخل کابین رسیده و نفرات عقبی حواسشان از تنگی صندلی‌ها به زیبایی سقف پرت شده، سواری را لذت بخش‌تر از قبل نموده. یک پوشش نازک پارچه‌ای هم زیر شیشه سقف قرار دارد که متاسفانه بصورت دستی عقب و جلو می‌شود؛

 

داخل پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک

 

در سایر قسمت‌ها اوضاع مثل گذشته است. پوسته رویی داشبورد از ۲۰۷ به عاریت گرفته شده و غربیلک متفاوت و وجود نمایشگر مرکزی حال و هوای کابین را نسبت به پژو ۲۰۶ عادی یک سر و گردن بالاتر برده‌ است؛ البته رودری‌های ساده و کیفیت پایین متریال مورد استفاده باعث شده که این پیشرفت‌ها خیلی هم بیننده را به وجد نیاورند.

طراحی پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک

باید اعتراف کرد که طراحی پژو ۲۰۶ سالها از زمان خودش جلوتر بوده و به همین دلیل کمپانی فرانسوی با اندک فیس‌لیفت روی نسخه پلاس (یا به عبارتی ۲۰۷i) توانسته به ظاهری قابل قبول (تقریباً مشابه با هاچ‌بک‌های جدیدتر بازار) دست یابد. البته شباهت‌های غیرقابل انکار نیم‌رخ و انتهای خودرو با ۲۰۶‌های قدیمی، سن و سال واقعی ۲۰۷i را لو میدهند اما با این حال استفاده هوشمندانه از اِلمان‌های روز باعث شده جلوه ماشین مدرن‌تر از قبل به چشم آید و گاه با ۲۰۷ واقعی اشتباه گرفته شود.

 

پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک

 

بخصوص که در نسخه فیس‌لیفت چراغهای مجهز به لنز، دیلایت و نئون در کنار آینه‌های جدید، جلوه‌ای به مراتب بهتر از قبل به ماشین بخشیدند و در نهایت اضافه شدن سقف پانوراما کلاس ظاهری خودرو را یک پله ارتقاء داد.

مشخصات پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک

در حال حاضر ۲۰۷i سقف شیشه‌ای با همان پیشرانه قدیمی TU5 به بازار عرضه میشود. یعنی همان موتور ۴ سیلندر ۱٫۶ لیتری ۱۶ سوپاپ که قادر است در بهترین حالت ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید نماید. البته با توجه به عرضه ۲۰۷i MC (سقف قرمز) با پیشرانه TU5 پلاس، این احتمال وجود دارد که موتور اصلاح شده ایران‌خودرو روی سایر محصولات خانواده ۲۰۶ از جمله همین ۲۰۷i پانوراما نیز استفاده گردد. پیشرانه جدید به سیستم زمان‌بندي متغير سوپاپ (CVVT) تجهیز شده و با نسبت تراکم ۱۱٫۰۱ و تغییر در برنامه پاشش سوخت و برخی اصلاحات دیگر توانسته به ۱۱۳ اسب‌بخار قدرت و۱۴۴ نیوتن‌متر گشتاور دست یابد. البته هنوز مشخص نیست که چرا اصلاحات صورت گرفته روی موتور تاثیری در بهبود اعداد و ارقام شتاب و مصرف سوخت در صفحه مشخصات فنی ایران‌خودرو نداشته‌ اما در هر صورت خودروساز وطنی مدعی است که آلایندگی انجین جدید بهبود و دوام پیشرانه افزایش یافته است. ضمناً ۲۰۷i پانوراما در حال حاضر در دو نسخه دنده‌ای (۵ سرعته) و اتوماتیک (۴ سرعته) تولید میشود اما در صورت تغییر پیشرانه، احتمال استفاده از گیربکس اصلاح شده دنده‌ای و یا نسخه ۶ سرعته اتوماتیک جدید، اصلاً دور از ذهن نخواهد بود.

 

پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک

 

این هاچ‌بک دیفرانسیل جلو از نظر توانایی‌های حرکتی یک خودرو متوسط به حساب می‌آید و با شتاب صفر تا صد رسمی ۱۲٫۶ ثانیه (نسخه دنده‌ای ۱۱٫۶ ثانیه) و حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت قادر است نیازهای عادی شما را پاسخگو باشد و با رقبای هم قیمت نیز سرشاخ شود؛ اما در هر صورت با توجه به افت کیفیت پیشرانه، تغییرات صورت گرفته جهت کاهش آلایندگی و همچنین برنامه‌ریزی متفاوت ECU دیگر خبری از آن شتاب عالی تیپ ۵ و ۶ فرانسوی نیست. مصرف سوخت ترکیبی ماشین هم پیرامون عدد ۷٫۱ لیتر در هر صد کیلوتر (نسخه دنده‌ای ۶٫۶) می‎چرخد که هرچند با استاندارهای روز فاصله دارد اما به نسبت امثال ساندرو قابل قبول است. ترمزهای چهارچرخ دیسکی اتومبیل نیز عملکرد خوب و منطقی دارند ولی سیستم تعلیق ساده ۲۰۷i به سواری نسبتاً خشک و هندلینگ کاملاً معمولی ختم شده است.

مشخصات فنی پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک

نام خودرو
پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک
کشور سازنده
ایران
سال (طراحی)
۱۳۹۹
موتور
۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور
۱۵۸۷ سی سی
تنفس موتور
تنفس طبیعی
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت
۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده
خودکار
شتاب ۰ تا ۱۰۰
۱۲ ثانیه
حداکثر سرعت
۱۹۰ کیلومتر در ساعت
وزن
۱۱۱۸ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
۳۸۷۲ طول – ۱۶۶۹ عرض – ۱۴۴۱ ارتفاع
فاصله بین دو محور
۲۴۴۳ میلیمتر

 

امکانات و تجهیزات پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک

پژو ۲۰۷i سقف شیشه‌ای از همان امکانات نسخه سقف فلزی بهره می‌برد. یعنی اینجا هم با گزینه‌هایی نظیر: سیستم مولتی‌مدیا مجهز به نمایشگر ۷ اینچی لمسی مرکزی و رهیاب ماهواره‌ای، دوربین دنده عقب، کروزکنترل، فرمان برقی مجهز به کلیدهای کنترلی، ترمزهای چهار چرخ دیسکی مجهز به (ABS , EBD ‌و EBA)، کیسه هوای ایمنی برای راننده و سرنشین کناری، سیستم تهویه مطبوع اتوماتيك، قابليت تنظيم ارتفاع نور چراغهای جلو از داخل، ايزوفيكس، سنسور دنده عقب، شیشه‌ها و آینه‌های جانبی برقی و مواردی از این دست روبرو هستیم که در مجموع قابل‌قبول به نظر میرسند؛ با این حال جای خالی آپشن‌های مهمی نظیر کنترل پایداری الکترونیکی و ایربگ‌های جانبی همچنان محسوس است.

امکانات پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک

کیسه هوا
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، مجموعاً دو کیسه هوا
سیستم صوتی
۶ بلندگو، صفحه نمایش ۷ اینچی، بلوتوث
ترمز و پایداری
سيستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD ‌و EBA)، ترمز جلو ديسكی با سيستم خنک شونده، ترمز عقب ديسكی (یا كاسه ای)
دیگر امکانات
فرمان هیدرولیک (در بعضی مدل ها برقی سفارشی)، تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه های جانبی برقی، روکش پارچه ای صندلی ها، رینگ ۱۴ اینچی آلومینیومی (در بعضی مدل ها فولادی سفارشی)، کروز کنترل، سقف پانوراما یک تیکه (باز نمی شود)

نوشته ماشین پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992