پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

شنبه , ۷ مهر ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=44605

ماشین ام وی ام ۵۵۰ اتوماتیک

بررسی ام وی ام ۵۵۰ اتوماتیک

ام وی ام ۵۵۰ یکی از محصولات اقتصادی چری است که در سرزمین اصلی با نام چری E5 شناخته می‌شود. این خودرو در فاصله سال‌هایی ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ به تولید رسید و تنها کشور تولید کننده آن خارج از چین، ایران بوده است. چری E5 در حقیقت نسخه فیس لیفت چری A5 محسوب می‌شود، خودرویی که در ایران با نام ام وی ام ۵۳۰ شناخته می‌شود.

 

ام وی ام ۵۵۰

 

در واقع ام وی ام ۵۵۰ و ام وی ام ۵۳۰ از نظر مشخصات فنی و پلتفرم هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و تمایزات آن‌ها به موارد ظاهری و آپشن‌ها ختم می‌شود. در واقع چری با عرضه مدل E5 یا ام وی ام ۵۵۰، سعی کرد تا فرم جعبه‌ای مدل پیشین را اندکی تغییر دهد و آن را کاربرپسند جلوه دهد.

داخل ام وی ام ۵۵۰ اتوماتیک

برخلاف ظاهر خارجی ام وی ام ۵۵۰ که با ام وی ام ۵۳۰ به کلی متفاوت است، تغییرات خاصی در کابین این خودرو مشاهده نمی‌شود و حتی می‌توان گفت که کابین ام وی ام ۵۵۰ نسبت به ام وی ام ۵۳۰ ساده‌تر طراحی شده است. خطوط سیال و منحنی بدنه در فضای داخلی نیز ادامه دارند و به جرات می‌توان گفت که هیچ خط تند و تیزی در کابین مشاهده نمی‌شود.

 

داخلی ام وی ام ۵۵۰

 

تریم کابین ام وی ام ۵۵۰ از رنگ‌های مشکی و کرم بهره می‌برد و اکثر قطعات از پلاستیک خشک ساخته شده‌اند که با توجه به اقتصادی بودن خودرو، قابل انتظار است. تعدادی دکمه کنترلی روی فرمان ام وی ام ۵۵۰ تعبیه شده‌اند که وظیفه کنترل سیستم صوتی را برعهده دارند. در نخستین نسخه‌های تولیدی ام وی ام ۵۵۰ نمایشگر تنها در تیپ اتوماتیک لحاظ شده بود اما پس از مدتی هر دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک ام وی ام ۵۵۰ به نمایشگر سیستم صوتی مجهز شدند که ظاهر کابین را زیباتر جلوه می‌داد.

طراحی ام وی ام ۵۵۰ اتوماتیک

همان‌طور که در قسمت قبل اشاره کردیم، طراحی ام وی ام ۵۵۰ حاصل فیس لیفت اساسی چری روی مدل A5 یا ام وی ام ۵۳۰ است. طی این فیس لیفت خطوط تند و تیز بدنه حذف شدند و جای آن‌ها را خطوط منحنی گرفت. همانند اکثر فیس‌لیفت‌ها، جلوپنجره بیشترین سهم تغییرات به خود اختصاص داده است. چراغ‌های بزرگ با لبه‌های کشیده، الگوی مشترک طراحی خودروهای چری در آن دوران بودند که علاوه بر ام وی ام ۵۵۰، در ام وی ام ۳۱۵ نسل اول و ام وی ام X33 نسل دوم نیز مشاهده می‌شوند.

 

ام وی ام ۵۵۰

 

نمای جانبی ام وی ام ۵۵۰ ساده و بدون آلایش است و همه چیز بدون هیچ گونه حجم اضافه سرجای خود قرار دارد. متاسفانه ایراد بزرگ خودروهای چینی یعنی رینگ‌های کوچکتر از اندازه استاندارد در ام وی ام ۵۵۰ نیز مشاهده می‌شوند که ظاهر جانبی خودرو را به هم ریخته‌اند. نمای عقب ام وی ام ۵۵۰ نیز ظاهری آرام و به دور از حاشیه را به نمایش می‌کشد که اندکی با چهره تهاجمی جلو تناقض دارد؛ با این حال طراحان چری سعی کرده‌اند تا از یک سبک طراحی برای چراغ‌های جلو و عقب خودرو استفاده کنند. در مجموع می‌توان گفت که ام وی ام ۵۵۰ به صورت کامل نشان دهنده یک سدان اقتصادی و خانوادگی چینی است.

مشخصات ام وی ام ۵۵۰ اتوماتیک

ام وی ام ۵۵۰ همانند نسخه اصلی خود یعنی ام وی ام ۵۳۰، با پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی به بازار عرضه شد. این پیشرانه حداکثر ۱۳۹ اسب‌بخار قدرت و ۱۸۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و در مقایسه با سایر خودروهای چینی برتری روی کاغذ را به ام وی ام ۵۵۰ اعطا می‌کند. خوشبختانه مدیران خودرو این مدل را با دو نوع گیربکس پنج سرعته دنده‌ای و اتوماتیک CVT به بازار عرضه کرد. از این رو مخاطبان می‌توانستند نسخه اتوماتیک ام وی ام ۵۵۰ را خریداری کنند.

 

موتور ام وی ام ۵۵۰

 

همان‌طور که انتظار داریم، شتاب و کشش نسخه دنده‌ای ام وی ام ۵۵۰ بسیار بهتر از نسخه اتوماتیک است. با این حال نسخه اتوماتیک برای گذر از ترافیک‌های شهری کارایی بیشتری دارد. مصرف سوخت ام وی ام ۵۵۰ نیز در دنیای واقعی رقمی حدود ۱۰ لیتر در صد کیلومتر خواهد بود، عددی که با وزن خودرو و حجم پیشرانه آن تطابق دارد. شتاب صفر تا صد رسمی ۱۱٫۵ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت، از دیگر مشخصات فنی ام وی ام ۵۵۰ هستند.

مشخصات فنی ام وی ام ۵۵۰ اتوماتیک

نام خودرو
ام وی ام ۵۵۰ اتوماتیک
کشور سازنده
چین
سال (طراحی)
۲۰۱۴
موتور
۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور
۱۹۷۱ سی سی
تنفس موتور
تنفس طبیعی
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت
۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
۱۸۲ نیوتن متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده
CVT
شتاب ۰ تا ۱۰۰
حداکثر سرعت
۱۷۵ کیلومتر در ساعت
وزن
۱۳۶۶ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
۴۵۸۰ طول – ۱۷۶۰ عرض – ۱۴۸۳ ارتفاع
فاصله بین دو محور
۲۶۰۰ میلیمتر

امکانات و تجهیزات ام وی ام ۵۵۰ اتوماتیک

ام وی ام ۵۵۰ از نظر امکانات و آپشن‌ها در سطحی حداقلی قرار دارد و به خوبی یک خودرو اقتصادی چینی را به نمایش می‌کشد. ام وی ام ۵۵۰ از نظر امکانات ایمنی شرایطی مشابه خودروهای داخلی دارد و از نظر امکانات رفاهی نیز آپشن خاص و عجیبی را به مشتری ارائه نمی‌دهد. البته رقبای ام وی ام ۵۵۰ نیز وضعیت بهتری ندارند اما در حضور خودرویی همچون دنا، وضعیت ام وی ام ۵۵۰ اندکی سخت می‌شود. از جمله امکانات رفاهی و ایمنی ام وی ام ۵۵۰ می‌توان به این موارد اشاره کرد: سنسور پارک عقب، سیستم‌های ترمز ABS و EBD، سیستم صوتی به همراه ۴ بلندگو و نمایشگر ۷ اینچی لمسی، دوربین عقب، دو کیسه هوا، سیستم تهویه دستی، روکش چرمی صندلی‌ها و آینه‌های تنظیم شونده برقی.

امکانات ام وی ام ۵۵۰ اتوماتیک

کیسه هوا
کیسه هوا برای سرنشینان جلو
سیستم صوتی
قابلیت پخش سی‌دی و کنترل سیستم صوتی از روی فرمان – چهار عدد بلندگو
ترمز و پایداری
ABS – EBD – ترمزهای دیسکی برای هر چهارچرخ
دیگر امکانات
چراغ مه‌شکن جلو و عقب – سانروف – سنسور دنده عقب – روکش چرمی صندلی‌ها – رینگ‌های آلومینیومی – تنظیم برقی آینه‌های جانبی

رقبای ام وی ام ۵۵۰ اتوماتیک در بازار

ام وی ام ۵۵۰ این روزها علاوه بر رقیب سنتی خود یعنی جک J5، با دنا ایران خودرو نیز رقابت می‌کند و اخیرا سورن پلاس نیز به این جمع اضافه شده است. چند سالی از توقف تولید ام وی ام ۵۵۰ می‌گذرد و به نظر می‌رسد اندک اندک تهیه قطعات و لوازم جانبی برای مالکان این خودرو با مشکل مواجه شود. به همین دلیل بازار خرید و فروش ام وی ام ۵۵۰ چندان پررونق نیست و مشتریان ترجیح می‌دهند تا گزینه‌های جایگزین را برای خرید انتخاب کنند. با این حال برای مشتریانی که به دنبال خرید یک سدان خانوادگی با امکانات معقول و قیمت مناسب هستند، ام وی ام ۵۵۰ یک گزینه دوست داشتنی محسوب می‌شود.

نوشته ماشین ام وی ام ۵۵۰ اتوماتیک اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992