پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

شنبه , ۲۶ آبان ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=44601

ماشین ام وی ام ۳۱۵ جدید

بررسی ام وی ام ۳۱۵ جدید

ام‌وی‌ام ۳۱۵ جدید هم میتواند خودرو خوبی باشد و هم بد، و این بستگی به نوع کاربری و سلیقه شخصی شما خواهد داشت. اگر به‌دنبال یک خودرو هاچ‌بک با فضای کابین و صندوق مقداری جادارتر از پژو ۲۰۶ هستید و به نرمی سواری و طراحی داخلی و بیرونی اتومبیل اهمیت زیادی میدهید، این ماشین میتواند شما را راضی نگاه دارد، بخصوص که از نظر ایمنی و مصرف سوخت هم شرایطش قابل قبول است و به نسبت برخی از رقبای چینی از خدمات پس از فروش بهتری بهره میبرد. اما اگر شتاب و هندلینگ و خصلت‌های اسپرتی ماشین برایتان از اهمیت بالاتری برخوردار است و قصد دارید در هنگام فروش، ماشینتان به سرعت به پول نقد تبدیل شود، این محصول یک انتخاب بد برای شما خواهد بود.

داخل ام وی ام ۳۱۵ جدید

کابین ام‌وی‌ام ۳۱۵ جدید نسبت به مدل قبلی تغییرات اساسی را تجربه کرده و حالا با چیدمانی کاملاً متفاوت، فضایی شیک و اسپرت را پیش رویمان قرار داده است. البته داخل اتاق نسخه قبلی هم خلاقیت‌های نسبی دیده میشد اما میزان پیشرفت در نسخه فیس لیفت شده کاملاً مشهود است.
تم کلی طراحی کابین ۳۱۵ جدید از خودروهای اسپرت اروپایی الگوبرداری شده و با خطوط شکسته پرشمار، حس هیجان مناسبی به سرنشینان منتقل میکند؛ هرچند این هیجان فقط در حد همین احساس باقی خواهد ماند چراکه مشخصات فنی و توانایی‌های حرکتی ۳۱۵ همخوانی چندانی با ظاهر و کابین اسپرت اتومبیل ندارند. بگذریم؛ در هر صورت میتوان از کابین ۳۱۵ جدید به عنوان یکی از زیباترین‌های این رده قیمتی یاد کرد. از لحاظ ارگونومی هم اوضاع راضی کننده است؛ البته طراحی صندلی‌ها میتوانست بهتر از اینها باشد و محدودیت‎هایی در دید قسمت عقبی نیز دیده میشود اما با توجه به رقبای نه چندان قدر این بخش از بازار میشود از این موارد جزئی نیز چشم پوشی نمود؛ بخصوص که وجود سنسور و دوربین دنده عقب، محدودیت دید قسمت پشتی را به خوبی پوشش داده‌اند.

داخل ام وی ام ۳۱۵ جدید

در خصوص فضاسازی هم باید گفت، ام‌وی‌ام ۳۱۵ بخصوص در قسمت عقب و همچنین صندوق از امثال پژو ۲۰۶ جادارتر می‌باشد و در نتیجه به عنوان یک خودرو هاچ‌بک نمره خوبی دریافت میکند، اما برای نسخه صندوقدار اوضاع متفاوت است و این بار باید بگوئیم که ۳۱۵ با توجه به انتظاراتی از ماشین‌های سدان میرود شرایط متوسطی دارد. هرچند باز هم وضعیت جای پای سرنشینان عقب در این محصول از پژو ۲۰۶SD بهتر است.

طراحی ام وی ام ۳۱۵ جدید

حتی مدل اولیه ام‌وی‌ام ۳۱۵ هم علیرغم برخی ناهماهنگی‌ها در طراحی، خودرو خوش‌قیافه‌ای به حساب می‌آمد و حداقل به نسبت رقبای قیمتی‌اش میتوانست نمره قبولی را به راحتی دریافت کند. اما در نسخه فیس‌لیفت، طراحان ام‌وی‌ام موفق شدند همان اشکالات اندک راهم برطرف سازند و با استفاده از چراغها، سپر و جلوپنجره جدید، به شکل و شمایل بسیار پخته‌تری در دماغه خودرو دست یابند. البته تغییرات ظاهری نسخه جدید در بخش‌های دیگری نظیر استفاده از LED در چراغهای عقب و بازطراحی سپر عقب ادامه داشته اما عمده تفاوت‌ها در قسمت جلویی صورت گرفته است. همچنین در این بین تیپ‌های مختلفی نظیر اسپرت (با تزئینات بدنه کرومی و فلاپ‌های مشکلی پیرامونی) و پس از آن اسپرت اکسلنت با روف‌رک‌های بر روی سقف به بازار عرضه شدند.

ام وی ام ۳۱۵ جدید

راستی نمونه صندوقدار ۳۱۵ هم تا سال ۱۳۹۶ در بازار عرضه میشد اما آن مدل بدلیل عدم هماهنگی در طراحی، چندان مورد استقبال مشتریال قرار نگرفت و خیلی زود از خط تولید خارج گشت.

مشخصات ام وی ام ۳۱۵ جدید

شاید با دیدن ظاهر اسپرت و کابین هیجان انگیز ام‌وی‌ام ۳۱۵ جدید، انتظارتان مقداری بالا رفته باشد و توقع یک سواری روح انگیز را داشته باشید اما متاسفانه ام‌وی‌ام ۳۱۵ در بخش مشخصات فنی نکته خاصی ارائه نمیکند و با یک موتور ۴ سیلندر ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی که حداکثر قادر است ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن‌تر گشتاور تولید کند، قابلیت‌های کاملاً متوسطی از خود نشان میدهد. در واقع شتاب اولیه این ماشین برای استفاده‌های شهری کافی است و در جاده هم میتواند تا حدودی راضی کننده باشد اما در سربالایی‌ها و سبقت‌گیری‌ها نباید توقع واکنش‌ سریعی از پدال گاز داشته باشید. البته قدرت و گشتاور ۳۱۵ به نسبت ابعاد و وزن اتومبیل خیلی هم ضعیف نیست اما ضرائب سبک جعبه دنده، که در جهت پایین آوردن مصرف سوخت بدین شکل طراحی شده‌، از شتاب و کشش ماشین کاسته است. در واقع این نوع جعبه دنده، برای شهر کوهپایه‌ای همچون تهران و جاده‌های کوهستانی کشورمان چندان ایده‌آل به نظر نمی‌رسد چراکه بدلیل فاصله زیاد ضرائب از یکدیگر پس از هر تعویض با افت دور موتور زیادی مواجه میشویم و در نتیجه در سربالایی‌ها (‌و حتی سرازیری‌ها جهت استفاده از ترمز موتور) راننده مجبور است مدام از دورهای بالاتر موتور استفاده کند تا با افت شتاب و کشش مواجه نشود؛ نکته‌ای که با نفوذ صدای زیاد پیشرانه به داخل کابین همراه خواهد بود.

موتور ام وی ام ۳۱۵ جدید

البته جعبه دنده ۳۱۵ داستان مفصلی دارد؛ در نسخه‌های اولیه (قبل از فیس لیفت) مالکان از مشکلات دسیک و صفحه کلاچ که در ترافیک و سربالایی دچار مشکل میشد، به ستوه آمده بودند؛ این مشکل تا حدی جدی بود که در نهایت به بدنامی و بدفروشی این محصول در بازار دست دوم‌ها منتهی شد. اما در نسخه‌های تولیدی بعد از سال ۱۳۹۴ (پس از فیس جدید) ام‌وی‌ام مشکل را برطرف ساخت، هرچند همچنان برخی افراد از صدای اضافه گیربکس در برخی مدلهای تولیدی گلایه دارند.
راستی برای داشتن نسخه اتوماتیک ۳۱۵ باید به سراغ مدل پلاس که البته در رده قیمتی کاملاً متفاوتی قرار دارد بروید. در آن مدل یک جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک جایگزین گیربکس ۵ سرعته دستی شده است.
ترمزهای ماشین هم مقداری قلق دارند و ممکن است در ابتدا مقداری حس عدم اطمیمنان را به شما منتقل کنند اما در طول زمان به این مورد تا حدودی عادت خواهید کرد.
در این بین میتوان از کیفیت سواری ۳۱۵ به عنوان یکی از نکات مثبت ماشین یاد کرد؛ هرچند این سواری نرم باعث شده که در سرعت‌های بالاتر مقداری حس ناپایداری در پیچ‌ها به راننده منتقل شود. پس به نوعی میتوان گفت ام‌وی‌ام ۳۱۵ جدید علیرغم ظاهر اسپرتش رفتاری خانوادگی دارد و میتواند برای استفاده خانواده‌های جوان و کم جمعیت و یا افرادی که خیلی اهل رانندگی هیجانی نیستند کارآمد باشد.

مشخصات فنی ام وی ام ۳۱۵ جدید

نام خودرو
ام وی ام ۳۱۵ جدید
کشور سازنده
چین
سال (طراحی)
۲۰۱۳
موتور
۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور
۱۴۹۷ سی سی
تنفس موتور
تنفس طبیعی
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت
۱۰۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
۱۴۰ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده
۵ دنده دستی
شتاب ۰ تا ۱۰۰
حداکثر سرعت
۱۷۰ کیلومتر در ساعت
وزن
۱۲۱۰ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
۴۱۸۸ طول – ۱۶۸۶ عرض – ۱۴۸۰ ارتفاع
فاصله بین دو محور
۲۵۲۷ میلیمتر
ژ

امکانات و تجهیزات ام وی ام ۳۱۵ جدید

چند سالی است که عرضه تیپ ساده ام‌وی‌ام ۳۱۵ متوقف شده است. در نسخه‌های جدیدتر مثل تیپ “اسپرت لاکچری” و “اسپرت اکسلنت” امکانات قابل قبولی نظیر کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری، ترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای مجهز به ABS و EBD، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، نمایشگر ۷ اینچی لمسی مجهز به رهیاب ماهواره‌ای و دوربین دنده عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سنسورهای دنده عقب، صندلی‎های با روکش چرمی و شیشه‌ها و آینه‌های برقی وجود دارند که برای این رده قیمتی کافی به نظر میرسند. البته تیپ “اسپرت اکسلنت” با موارد تکمیلی نظیر سیستم پخش VIFA و روف‌رک‌های روی سقف عرضه شده است.
در خصوص ایمنی هم ام‌وی‌ام ۳۱۵ موفق شده ۴ ستاره موسسه تست تصادف چین (C-NCAP) را بدست آورد که هرچند به ستاره‌های اروپایی نمیرسد اما برای این رده امتیاز قابل قبولی محسوب میشود، هرچند رقیبی مثل برلیانس H220 از این موسسه ۵ ستاره دریافت نموده و پژو ۲۰۶ هم ۴ ستاره اروپایی را در چنته دارد.

امکانات ام وی ام ۳۱۵ جدید

کیسه هوا
کیسه هوا برای سرنشینان جلو
سیستم صوتی
قابلیت پخش MP3 – ورودی USB و AUX – مجهز به ۶ بلندگو
ترمز و پایداری
ترمز جلو دیسکی و عقب کاسه ای – ABS – EBD
دیگر امکانات
چراغ های مه شکن جلو و عقب – چراغ سوم ترمز – تنظیم صندلی جلو در ۴ جهت – رینگ آلومینیومی – سنسور پارک – تنظیم برقی آینه های جانبی – شیشه های بالابر برقی برای ۴ درب

رقبای ام وی ام ۳۱۵ جدید در بازار

شاید مهم‌ترین رقیب ام‌وی‌ام ۳۱۵ پژو ۲۰۷i دنده‌ای باشد؛ خودرویی که با شتاب و هندلینگ اندکی بهتر و بازار دست دوم برتر و قطعات یدکی مقداری ارزانتر، میتواند در نگاه اول برنده رقابت باشد؛ اما در طرف مقابل ام‌وی‌ام ۳۱۵ جدید هم با کابین و صندوق مقداری جادارتر، کیفیت سواری نرم‌تر و طراحی متفاوت بدنه میتواند طرفداران خاص خودش را داشته باشد و برای خانواده‌ها گزینه کارامدتری باشد. البته برلیانس H220 هم با قیمت ارزانتر در نسخه دنده‌ای و یک ستاره ایمنی بالاتر میتواند انتخاب وسوسه کننده‌ای به حساب آید هرچند از نظر طراحی و آپشن همچنان ام‌وی‌ام ۳۱۵ جدید دست برتر را در اختیار خواهد داشت.

نوشته ماشین ام وی ام ۳۱۵ جدید اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992