به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار، مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری مصمم است تا با حمایت دولت و به خصوص شورای شهر که ۴۵ درصد از بودجه سال جاری را به حمل ونقل اختصاص دادهاند، نهضت توسعه حمل و نقل عمومی را فعال کند، گفت: بنا داریم تا پایان سال، قرارداد ساخت۲ هزار دستگاه اتوبوس را نهایی کنیم تا براساس یک برنامه زمان بندی شده، وارد ناوگان شود و بر این اساس قرارداد ساخت هزار دستگاه اتوبوس منعقد شد.
به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران؛ براساس زمان بندی انجام شده در این قرارداد تا پایان خرداد سال ۱۴۰۳، هزار دستگاه اتوبوس تک کابین وارد ناوگان میشود.
وی با بیان اینکه بر اساس دستور شهردار تهران باید در سالجاری ۵۰۰ دستگاه اتوبوس از مجموعه شرکت واحد تهران را باز تعمیر کنیم، افزود: به زودی قرار داد دیگری برای ساخت هزار دستگاه اتوبوس تولید داخل نهایی میشود که از این تعداد، ۶۰۰ دستگاه اتوبوس دو کابین ۱۸ متری است و براساس زمان بندی مشخص شده بعد از انعقاد قرارداد، این اتوبوسها وارد ناوگان میشود.
مهدی علیزاده با بیان اینکه ۵۰۰ تا ۷۰۰ دستگاه اتوبوس نیز بازسازی و به ناوگان اضافه خواهند شد، گفت: همچنین برای تولید ۹۰۰ دستگاه اتوبوس با وزارت کشور قرار داد داشتیم که شهرداری سهم خود را نیز واریز کرده است که از این ۹۰۰ دستگاه، ۱۷۴ دستگاه اواخر سال گذشته تحویل داده شد و امید است وعده مجموعه وزارت کشور عملیاتی شود و سیاست مدیریت شهری نیز این است که این اتوبوسهای خریداری شده را از طریق بخش خصوصی با مدل مالی جدید تحویل بخش خصوصی دهد و شرکت واحد نیز به عنوان ناظر فعال خواهد بود.
به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران؛ اتوبوسهایی که قرار است در قالب قرار داد با وزارت کشور و یا خودروسازان وارد ناوگان شود، نو و تولید داخل است.
وی در مورد ورود اتوبوسهای خارجی و برنامه شهرداری تهران برای باز تعمیر اتوبوسهای قدیمی گفت: براساس برنامهریزیهای صورت گرفته، دستگاههایی که درگیر کمبود قطعه هستند باید با تکمیل قطعه وارد ناوگان شوند؛ اما اتوبوسهایی که موتورشان ایراد دارد برای اینکه دچار حادثه نشوند باید در ۶ ماهه اول امسال به طور کامل اورهال شوند و این اتوبوسها متوقف هستند و وارد سرویس دهی نمیشوند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مورد نیاز تهران به اتوبوس نیز گفت: اگر بخواهیم ایده آل به این موضوع نگاه کنیم تا پایان سال ۱۴۰۴ تهران به ۱۱هزار اتوبوس نیاز دارد؛ اما به طور معمول اگر بخواهیم سرفاصله حرکت اتوبوسها را کاهش دهیم تا معطلی مردم نیز در ایستگاهها کاهش یابد با ۵ هزار اتوبوس هم میتوانیم به این مهم برسیم که هم اکنون تنها حدود ۲ هزار اتوبوس داریم و براساس برنامه ریزیهای صورت گرفته باید ۳ هزاراتوبوس به ناوگان در سالجاری تزریق شود.
نوشته انعقاد قرارداد ساخت هزار اتوبوس جدید داخلی اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.