پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

شنبه , ۷ مهر ۱۴۰۳

بهترین شاسی‌بلندهای ۲۰۲۳ برای آفرود، از تاهو و برانکو تا رنجروور و جیپ

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، در این مطلب بهترین شاسی‌بلندهای آفرودی بازار در سال ۲۰۲۳ را معرفی می‌کنیم. این خودروها با تجهیزات مختلف آفرود آمادهٔ خروج از آسفالت هستند.

 

این روزها شاسی‌بلندها بر جهان خودرو حکومت می‌کنند اما همهٔ آن‌ها نمی‌تواند به هرجایی بروند و فقط آفرودرهای واقعی توان انجام این کار را دارند. این خودروها چه برای خزش از روی صخره‌ها باشند چه پرش از روی تپه‌های شنی، زمانی که آسفالت به پایان می‌رسد خود را نشان می‌دهند.

 

در اینجا اما قصد معرفی بهترین شاسی‌بلندهای آفرودی بازار در سال ۲۰۲۳ را داریم. این خودروها همگی از سامانهٔ چهارچرخ محرک، گیربکس‌های با ضریب سنگین، ارتفاع کافی از زمین و صفحات محافظ در زیر بدنه مجهز هستند.

 

 

شورلت تاهو Z71

شورلت تاهو و برادر بزرگ‌تر آن، سابربن، به لطف شاسی نردبانی و ۲۰ سانتی‌متر فاصله از زمین، توانایی‌های آفرود قابل‌قبولی دارند اما کسانی که واقعاً قصد دارد با یکی از این دو شاسی‌بلند بزرگ به آفرود بروند باید نسخهٔ Z71 را انتخاب کنند. البته این نسخه با قیمت پایهٔ ۶۶,۱۹۵ دلار برای تاهو و ۶۸,۸۹۵ دلار برای سابربن، برای کسانی که بودجهٔ محدودی دارند مناسب نخواهد بود.

 

بااین‌حال، خریدارانی که توان پرداخت چنین مبلغی را داشته باشند از سپر جلوی اختصاصی که زاویهٔ حمله را بهبود می‌دهد، صفحه محافظ جلو با دو قلاب بکسل و سیستم تعلیق بادی بهره‌مند می‌شوند که می‌تواند فاصله از زمین را حداکثر به ۲۵ سانتی‌متر می‌رساند.

 

فورد برانکو

برانکو حتی در تیپ پایه هم با سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد و گیربکس کمکی دو سرعته ارائه می‌شود. بااین‌حال، مطمئناً کسانی که خواهان توانایی‌های آفرود واقعی هستند سراغ پکیج ساسکواچ می‌روند که فاصلهٔ بیشتر از زمین، لاستیک‌های ۳۵ اینچی و موارد دیگر را به همراه دارد.

 

فورد اما برای آن‌هایی که به این هم قانع نیستند، نسخهٔ رپتور را ارائه می‌کند که البته قیمت هنگفت ۸۵,۳۷۵ دلاری دارد. برانکو رپتور در قبال این قیمت سیستم تعلیق اختصاصی، فاصلهٔ عرضی بیشتر چرخ‌ها، لاستیک‌های ۳۷ اینچی، ۳۳ سانتی‌متر فاصله از زمین و یک پیشرانهٔ V6 توئین توربو با ۴۱۸ اسب بخار قدرت را ارائه می‌کند.

جی‌ام‌سی یوکان AT4

کسانی که به دنبال شاسی‌بلند بزرگ لوکس‌تری از تاهو هستند اما به توانایی‌های آفرود هم نیاز دارند باید سراغ جی‌ام‌سی یوکان بروند. این خودرو هم مثل پسرعموی خود یک نسخهٔ آفرودی بنام AT4 دارد که از همان ویژگی‌های تاهو Z71 مثل سپر جلوی منحصربه‌فرد با زاویهٔ حملۀ بهتر، صفحه محافظ جلو، دو قلاب بکسل در جلو، تعلیق بادی و… بهره می‌برد.

 

 

جیپ گرند چروکی

گرند چروکی که در نسخه‌های دو ردیفه و سه ردیفه با نام L ارائه می‌شود، راحتی یک شاسی‌بلند لوکس را با توانایی‌های آفرود یک جیپ ترکیب می‌کند. البته برای بهره‌مندی از همهٔ توانایی‌های آفرود گرند چروکی باید سامانهٔ چهارچرخ محرک کوادرا ترک II یا کوادرا درایو II را انتخاب کرد که هردو به گیربکس کمکی دو سرعته مجهز هستند.

 

علاوه بر این، کسانی که خواهان بیشترین توانایی‌های آفرود این جیپ هستند باید سراغ تیپ تریل‌هاوک بروند. این نسخه از لاستیک‌های آل ترین، ورودی‌های هوای بالاتر که امکان حرکت در عمق ۶۰ سانتی‌متری آب را فراهم می‌کند و… برخوردار است.

 

 

رنجروور

رنجروور بهترین گزینه برای کسانی است که هنگام آفرود نهایت راحتی و تجمل را می‌خواهند. تمام نسخه‌های این خودرو به سامانهٔ چهارچرخ محرک تطبیقی و سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم مجهز هستند که امکان عبور از سخت‌ترین مسیرها را فراهم می‌کند.

 

گیربکس کمکی دو سرعته، قفل دیفرانسیل الکترونیکی، کنترل پایین رفتن از شیب و سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم از دیگر تجهیزات آفرودی رنجروور هستند. این شاسی‌بلند مجلل بریتانیایی با دو فاصلهٔ محوری مختلف و طیف شگفت‌انگیزی از تیپ‌ها و آپشن‌های شخصی‌سازی ارائه می‌شود.

 

نوشته بهترین شاسی‌بلندهای ۲۰۲۳ برای آفرود، از تاهو و برانکو تا رنجروور و جیپ اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992