شهرداری تهران طراحی فاز مقدماتی یک تونل ترافیکی جدید برای خودروسوارها را در حالی نهایی کرده است که تنگنای مالی مترو هنوز برطرف نشده و پیشرفت چندانی در وعدههای مترویی صورت نگرفته است. به گزارش پایگاه خبری شهر، ایده ساخت ادامه بزرگراه صیاد شیرازی از میدان سپاه تا بزرگراه آزادگان به صورت یک تونل دوطبقه از شورای چهارم در مدیریت شهری مطرح شد اما با توجه به اینکه فاقد اولویت شناخته شده بود هیچگاه در دستور کار اجرا قرار نگرفت. اما با وجود عقبماندگی شدید برنامههای توسعه مترو در سالهای اخیر، مدیریت شهری اکنون قصد دارد ساخت یک پروژه بزرگراهی زیرسطحی به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان را کلید بزند و فاز مقدماتی طراحی آن به پایان رسیده است. هرچند شورای شهر تهران محل تامین مالی این پروژه را در بودجه مصوب امسال «مشارکت» عنوان کرده است، اما مساله این است که اگر ظرفیتی برای جلب مشارکت سرمایهگذار بخش خصوصی وجود دارد، چرا با در نظر گرفتن مشوقهای گوناگون به پروژههای اولویتدار حمل و نقل عمومی هدایت نمیشود؟