پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۲۷ مهر ۱۴۰۳

مراحل تولید وسیله ای که خانه را زیباتر می کند

پرده وسیله‌ای‌ست که به عنوان حایل یا فاصلهٔ بین دو جسم قرار می‌گیرد. پرده گاهی می‌تواند قطعه‌ای پارچه باشد که برای جلوگیری از عبور نور، باد و یا کم‌نور کردن یک فضا استفاده شود.

بانوان ایرانی به رنگ، طرح و چگونگی نصب آن دقت و توجه فراوانی دارند و به باور آن‌ها، انتخاب صحیح این وسیله می‌تواند در زیبایی فضای منزلشان تأثیر چشم‌گیری داشته باشد.

حال یکی از انواع آن، پرده‌ی زبراست که به طور معمول از تعداد زیادی تخته باریک تشکیل شده که این تخته‌ها به حالت افقی یا عمودی در کنار هم قرار گرفته‌اند.

عمدتا برای خرید پرده و همه‌ی موارد مربوط به آرایش خانه، مدتی زمان می‌گذاریم که رنگ و شکل و شمایلش را انتخاب کنیم و خیلی به اینکه مثلا فلان وسیله چه مراحلی را پشت سر گذاشته تا این ظاهر را به خود بگیرد، فکر نمی‌کنیم.

اکنون می‌خواهیم درباره‌ی مراحل تولید پرده‌ی زبرا بخوانیم چرا که عمدتاً اطلاع از فرآیند و مراحل تولید آن می‌تواند در شناخت بیشترش کمک کند تا در مواقع انتخاب، بهترین و باکیفیت‌ترین نوع آن را خریداری کنیم.

 

برای شروع تولید پرده‌ی زبرا، ابتدا برش قاب و لوله‌ی آلومینیوم صورت می‌گیرد.

در مرحله‌ی بعد پارچه‌ها و یا قطعات چوبی مخصوصی، آماده‌ی پذیرفتن برش و شکل مورد نظر می‌شوند تا به سایز دلخواه تولیدکننده برسند.

حال پارچه‌‌ای که قالب جدیدی را پذیرفته درون شیار لوله به‌وسیله‌ی تسمه‌ی چسبدار به‌صورت  کشویی جاسازی و محکم می‌شود.

و در آخر گیربکس و زنجیره‌ی پرده بر روی لوله‌ی بالا قرار می‌گیرد تا به‌وسیله‌ی زنجیر پرده، بالا و پایین و همچنین سایه روشن شود.

 

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992