پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

دوشنبه , ۹ مهر ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=50402

تالارپشتی: مزاحمت‌های دولتی کم شود جهش آنی رخ خواهد داد

تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار قطعات خودرو در حاشیه بازدید از هجدهمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران با اشاره به سوابق خود در موضوع داخلی سازی در بخش نفت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: مسئولیت ساخت داخل در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قبل از مجلس یازدهم با من بود، ما در آنجا برنامه‌ای تدوین و نهضت ساخت داخل را راه‌اندازی کردیم، امروز من افتخار می‌کنم که ما این ظرفیت را همچون دیگر صنایع مانند نانو، انرژی هسته‌ای و دیگر صنایع در صنعت خودرو نیز داریم.

به گزارش قطعات خودرو؛ تالارپشتی با تاکید بر عدم دخالت دولت در امر تولید گفت: دلیل اینکه امروز استعداد و ظرفیت مهندسین و دانشمندان ما در صنعت خودرو به قله نرسیده است، تفکر دولتی است، تفکر دولتی درجا زدن است و این دخالت‌های برخی مقامات دولتی باعث عدم رشد ما در این بخش است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به برنامه هفتم توسعه کشور گفت: در قانون برنامه هفتم نیز در مجلس به دولتمردان گفتیم که اگر می‌خواهید به اهداف برنامه دست پیدا کنید باید به بخش خصوصی بها دهید، خودروسازان را رها کنند روز به روز رشد در این صنعت اتفاق خواهد افتاد و رضایت مردم نیز جلب خواهد شد.

تالار پشتی ادامه داد: اگر در بازارهای جهانی حضور نداشته باشیم بسیاری از تولید ما توجیه اقتصادی ندارد، امروز خوشبختانه ظرفیت سازمان همکاری شانگهای، گروه بریکس،اروسیا فراهم است و حضور ما در بازارهای جهانی باعث رشد کیفیت تولید خواهد شد و باید در مرز تکنولوژی حرکت کنیم.

وی با ابراز تاسف از حضور برخی رقبای خارجی گفت: متاسفانه در برخی قطعات چینی‌ها دامپینگ کرده‌اند تا بخش خصوصی ایران را از پا دربیاورند، معتقدم اگر مزاحمت‌های دولتی رفع شود، جهش آنی رخ خواهد داد.

نوشته تالارپشتی: مزاحمت‌های دولتی کم شود جهش آنی رخ خواهد داد اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992