به گزارش قطعات خودرو به نقل از اخبار خودرو، شرایط نامساعد اقتصادی و افزایش ناچیز دستمزدها در کنار تورم روزافزون، سبب شده است توانایی مالی مشتریان بهاندازه قیمتها صعود نکند. در نتیجه بودجه اکثر مشتریان ثابت باقی مانده است، اما قیمتها هنوز بالا هستند. درشرایط فعلی بازار، عملا خرید و فروش خاصی صورت نمیگیرد. اکثر افرادی که در بازار خودرو فعال هستند، یا قصد تعویض خودرو را دارند یا آنکه بهدلیل نیاز بهپول نقد، قصد فروش خودرو را کردهاند. درنتیجه سرمایهگذاران اصلی از بازار خودرو خارج شدهاند.
شرایط نامساعد اقتصادی و افزایش ناچیز دستمزدها در کنار تورم روزافزون، سبب شده است توانایی مالی مشتریان بهاندازه قیمتها صعود نکند. در نتیجه بودجه اکثر مشتریان ثابت باقی مانده است، اما قیمتها هنوز بالا هستند.
این مساله درحالی اتفاق میافتد که خودروهای مدل بالاتر در محدوده قیمتی بیش از ۳۵۰ میلیونتومان، مشتریان کمتری دارند و بهراحتی فروخته نمیشوند. درچنین شرایطی، تقاضا برای خرید خودروهایی با قیمت کمتر از ۴۰۰ میلیونتومان بهشدت بالاست.
در این محدوده قیمتی انواع ساینا اس و کوییک صفرکیلومتر، ساینای معمولی، تیبا و تیبا ۲ با کارکرد اندک و طیف گستردهای از پژو ۴۰۵، سمند، پژو پارس و پژو ۲۰۶ با کارکرد بالاتر در دسترس مشتریان هستند.
نکته دیگر در این بازار آشفته، کمین دلالان برای مشتریان نیازمند بهپول است. برخی افراد نیاز فوری بهوجه نقد دارند و بههمین دلیل دلالان نیز در صحنه آماده هستند تا خودروهای افراد نیازمند بهپول را با قیمت پایین بخرند.
قیمتی که دلالان برای خرید یک خودرو پیشنهاد میکنند، حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد زیر قیمت منصفانه است.
بهطور مثال اگر خودرو شما با قیمت منصفانه ۳۵۰ میلیونتومان آگهی شود، دلالان آن را با ۲۹۰ میلیونتومان و بهصورت فوری میخرند. بدیهی است که خودرو یادشده با این قیمت بهمشتری فروخته نمیشود و مبلغی بالاتر برای آن مطالبه خواهد شد.
نوشته بدفروشی خودروهای بالای ۴۰۰ میلیون تومان به دلیل افت قدرت خرید اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.