پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

شنبه , ۷ مهر ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=44399

ماشین ام وی ام ۱۱۰

بررسی ام وی ام ۱۱۰

میکروها یا خودروهای فوق کوچک از دل بحران‌های نفتی قرن بیستم بیرون آمدند و به مرور توسعه یافتند. دهه ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ میلادی دوران اوج میکروکارها بود، در این دوره هزاران خودرو کوچک از برندهای مختلف روانه بازارهای جهانی شدند که تمامی آن‌ها یک مزیت کلیدی داشتند: صرفه‌جویی در مصرف سوخت. بدیهی است که خودروسازان چینی تازه وارد در قرن بیست و یکم نیز تمایل داشتند تا سهمی از این کیک بزرگ داشته باشند. از این رو چری دست روی یکی از مشهورترین میکروکارهای آسیایی یعنی دوو ماتیز گذاشت و نسخه چینی آن را با نام چری QQ به بازار فرستاد. در همان زمان نیز مدیران خودرو به تازگی فعالیتش را در بازار ایران آغاز کرده بود، از این رو ام وی ام ۱۱۰ را به همراه سایر محصولاتش همچون ام وی ام ۵۳۰ و ایکس ۳۳ به بازار فرستاد. نسل نخست ام وی ام ۱۱۰ تا سال ۱۳۹۵ روی خط تولید مدیران خودرو قرار داشت و سپس با نسل دوم ملقب به ام وی ام ۱۱۰s جایگزین شد.

داخل ام وی ام ۱۱۰

فضای داخلی ام وی ام ۱۱۰ چهارسیلندر به راحتی شما را به یک یا دو دهه قبل می‌برد و حتی می‌توان کابین ام وی ام ۱۱۰ چهارسیلندر را به پرایدهای قدیمی تشبیه کرد. فضای داخلی این هاچ‌بک از دو رنگ مشکی و کرم تشکیل شده است که البته این دو رنگ به صورت متناسب مورد استفاده قرار نگرفته‌اند. تقریبا تمامی کابین ام وی ام ۱۱۰ چهارسیلندر کرم رنگ است اما قسمت میانی داشبورد که شامل کنترلرهای سیستم صوتی و سیستم تهویه می‌شود، مشکی رنگ است.

 

ام وی ام ۱۱۰

 

علاوه بر موارد گفته شده، تقریبا تمامی قسمت‌های کابین ام وی ام ۱۱۰ چهارسیلندر از پلاستیک خشک ساخته شده‌اند که در گذر زمان دچار پوسیدگی و شکستگی می‌شود. بنابراین اگر مالک یک ام وی ام ۱۱۰ چهارسیلندر هستید، با خرید لوازمی همچون روکش صندلی و روکش داشبورد، عمر قطعات کابین اتومبیل را افزایش دهید.

طراحی ام وی ام ۱۱۰

ام وی ام ۱۱۰ در دورانی خلق شد که خودروسازان چینی به کپی برداری واضح از محصولات خارجی مشهور بودند؛ از این رو به راحتی می‌توان تشخیص داد که ام وی ام ۱۱۰ یک کپی کامل از دوو ماتیز کره‌ای است. لازم به ذکر است که ام وی ام ۱۱۰ چهار سیلندر و سه سیلندر از نظر ظاهری تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و تنها از روی نوشته‌های درج شده روی درب عقب خودرو و روف ‌رک سقف می‌توان تفاوت آن‌ها را تشخیص داد.

 

ام وی ام ۱۱۰

 

ظاهر کلی ام وی ام ۱۱۰ چهارسیلندر کاملا شبیه به دوو ماتیز است. ابعاد کوچک، درب‌های بزرگ، چراغ‌های گرد و سقف بلند از جمله مشخصه‌های ظاهری این خودرو هستند. البته طراحان چری ظاهر ام وی ام ۱۱۰ چهارسیلندر را به طور کامل کپی نکرده‌اند و با بزرگ کردن ابعاد چراغ‌ها و تغییر گرافیک‌ آن‌ها، سعی کرده‌اند تا محصول خود را متمایز جلوه دهند. ام وی ام ۱۱۰ چهارسیلندر در مقایسه با نسخه سه سیلندر یک روف رک اضافه دارد که موجب تمایز این خودرو از تیپ ضعیف‌تر شده است.

مشخصات ام وی ام ۱۱۰

همان‌طور که از نام ام وی ام ۱۱۰ چهارسیلندر مشخص است، پیشرانه این خودرو چهار سیلندر دارد و حجم آن نیز به ۱٫۱ لیتر بالغ می‌شود. حداکثر راندمان این پیشرانه کوچک تنفس طبیعی ۶۸ اسب‌بخار قدرت و ۹۰ نیوتن‌متر گشتاور است. گیربکس‌های پنج سرعته دستی یا پنج سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را در ام وی ام ۱۱۰ چهارسیلندر برعهده دارند.

 

موتور ام وی ام ۱۱۰

 

شتاب صفر تا صد رسمی ام وی ام ۱۱۰ چهارسیلندر دنده‌ای ۱۳ ثانیه اعلام شده است اما به نظر نمی‌رسد این خودرو بتواند در دنیای واقعی چنین رکوردی را به ثبت برساند. مهم‌ترین مزیت ام وی ام ۱۱۰ چهارسیلندر نیز پابرجا است؛ این هاچ‌بک کوچک تنها ۳٫۷ لیتر در صد کیلومتر بنزین می‌سوزاند که رقم مطلوبی محسوب می‌شود.

مشخصات فنی ام وی ام ۱۱۰

نام خودرو
ام وی ام ۱۱۰
کشور سازنده
چین
سال (طراحی)
۱۳۸۶
موتور
۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور
۱۰۸۳ سی سی
تنفس موتور
تنفس طبیعی
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت
۶۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
۹۰ نیوتن متر در ۳۵۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده
۵ دنده دستی یا اتوماتیک
شتاب ۰ تا ۱۰۰
۱۴ ثانیه
حداکثر سرعت
۱۳۰ کیلومتر در ساعت
وزن
۸۹۰ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
۳۵۵۰ طول – ۱۴۹۵ عرض – ۱۵۳۰ ارتفاع
فاصله بین دو محور
۲۳۴۰ میلیمتر

امکانات و تجهیزات ام وی ام ۱۱۰

ام وی ام ۱۱۰ چهارسیلندر به زبان ساده یک خودرو کاملا ساده است. در حقیقت هر آپشنی که در پراید می‌بینید، در ام وی ام ۱۱۰ چهارسیلندر نیز مشاهده می‌شود و چیزی فراتر از آن را نخواهید یافت. البته سطح انتظار مشتریان از ام وی ام ۱۱۰ چهارسیلندر نیز چندان عجیب نیست، چرا که این خودرو جزو ارزان‌ترین محصولات مدیران خودرو در بازار ایران بوده است. از جمله امکانات رفاهی و ایمنی ام وی ام ۱۱۰ چهارسیلندر می‌توان به این موارد اشاره کرد: سیستم ترمز ضد قفل، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، سیستم صوتی به همراه چهار بلندگو، دو کیسه هوا، سیستم تهویه دستی، صندلی‌های عقب تاشو، روکش صندلی پارچه‌ای و آینه‌های جانبی با تنظیم برقی.

امکانات ام وی ام ۱۱۰

کیسه هوا
۲ عدد کیسه هوا
سیستم صوتی
مجهز به ۴ بلندگو
ترمز و پایداری
ABS
دیگر امکانات
شیشه بالابر برقی برای ۴ درب، آینه های جانبی برقی، فرمان هیدرولیک

رقبای ام وی ام ۱۱۰ در بازار

ام وی ام ۱۱۰ چهارسیلندر در زمان عرضه به بازار با محصولات خانواده پراید رقابت می‌کرد و این رقابت اکنون در بازار خودروهای کارکرده نیز وجود دارد. قیمت بالاتر ام وی ام ۱۱۰ نسبت به پراید، سبب شد تا استقبال از این خودرو کمرنگ باشد و تنها گروه‌های خاصی از مشتریان این خودرو را برای خرید انتخاب کنند. با گذر زمان شرایط برای ام وی ام ۱۱۰ چهارسیلندر سخت‌تر شد، چرا که خودروهای اقتصادی سایپا همچون تیبا و تیبا ۲ نیز این هاچ بک چینی را به چالش کشیدند. در شرایط فعلی بازار، تنها مشتریانی که به دنبال یک خودرو شهری بسیار کوچک هستند اقدام به خرید ام وی ام ۱۱۰ چهارسیلندر می‌کنند. همچنین این خودرو برای رانندگان تازه کار بسیار مناسب است، چرا که شعاع گردش اندکی دارد و به راحتی می‌توان آن را پارک کرد. مصرف سوخت اندک ام وی ام ۱۱۰ چهارسیلندر نیز دیگر مزیت این خودرو است، هرچند نباید از قیمت قطعات یدکی و محدودیت خدمات پس از فروش آن صرف نظر کرد.

نوشته ماشین ام وی ام ۱۱۰ اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992