پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

خودروی تک سرنشین مک‌مورتری Spéirling با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتومبیل، سال گذشته در فستیوال گوودوود، یک خودرو تک سرنشین عجیب و غریب با نام مک‌مورتری توانست رکورد Goodwood Hill Climb را که سال ۲۰۱۹ توسط فولکس واگن ID.R با رانندگی رومن دوما به ثبت رسیده بود را بشکند.

مکس چیلتون راننده اسبق فرمول یک پشت این خودرو کوچک بود و توانست زمان ۳۹٫۰۸ ثانیه را به ثبت برساند. رکورد شتاب اولیه این سوپر اسپرت کوچک ۱٫۴ ثانیه است. مک‌مورتری در حال تولید تنها ۱۰۰ دستگاه Spéirling است تا آن را در سال ۲۰۲۵ به مشتریان تحویل دهد.

از نظر ابعاد Spéirling حدود ۳٫۴۵ متر طول، ۱٫۵۸ متر عرض و ۱٫۰۲ متر ارتفاع دارد. ابعاد مک‌مورتری Spéirling کوچک به نظر می‌رسد اما به لطف پدال‌ها و فرمان قابل تنظیم می‌تواند رانندگانی را با بلندی قد ۲ متر و وزن ۱۵۰ کیلوگرم در خود جای دهد. این سوپراسپرت بر روی رینگ‌های ۱۸ اینچ سوار می‌شود که در تایرهای ۲۷۰ میلی‌متر جلو و ۳۰۰ میلی‌متر عقب پیچیده شده‌اند. برای بهبود عملکرد، یک فن جدید بر روی آن نصب شده که ۱۵ درصد راندمان بیشتری دارد و ۱۴ درصد وزن کمتری دارد.

قوای محرکه مک‌مورتری Spéirling می‌تواند ۱۰۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند در حالیکه وزن آن تنها ۱۰۰۰ کیلوگرم است. نیرو بخش این محرک، باتری ۶۰ کیلووات ساعت است که تنها در ۲۰ دقیقه شارژ کامل می‌شود و برای ۱۰ دور سیلورستون کفایت می‌کند.

نوشته خودروی تک سرنشین مک‌مورتری Spéirling با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992