پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

پنج‌شنبه 1 خرداد 144

  • خانه
  • گزارش‌های ویژه
  • بازار
  • فرصت‌های تجاری (بین الملل)
  • بازرگانی
  • خانه
  • گزارش‌های ویژه
  • بازار
  • فرصت‌های تجاری (بین الملل)
  • بازرگانی

نمایشگاه قطعات خودرو و موتورسیکلت؛ سنندج 13 شهریور در کردستان  

27 خرداد 1403

فرزندشاغل، یارانه شما را قطع می‌کند

27 خرداد 1403

پیشنهاد جالب وزیرصمت در روزهای آرام بازار خودرو : فعلا خودرو نخرید!

27 خرداد 1403

جذب امدادگر امدادخودرو ایران

29 اردیبهشت 1403

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران:
چالش در تامین قطعات خودروهای چینی وارداتی و مونتاژی!

28 اسفند 1402

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران:
فراوانی محصولات نبود مدیریت در بازار میوه را پوشش داد

27 اسفند 1402

رئیس اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران:
کسادی بازار خودرو در شب عید/ قیمت انواع خودرو در روزهای پایان سال

26 اسفند 1402

سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد:
مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی محدود به ۱۴۰۲ است

23 اسفند 1402

وزیر صنعت، معدن و تجارت:
عرضه لاستیک با نرخ مصوب در نمایشگاه‌های بهاره

20 اسفند 1402

رئیس اتاق اصناف تهران:
ماه رمضان فقط طبخ غذای بیرون‌بر مجاز است

20 اسفند 1402
مشاهده بیشتر
  • 1402-03-06
  • اخبار, بازار خودرو, خودروسازان, خودروهای, صنعت خودرو, قطعات خودرو, وزارت صمت

http://khaneroshan.ir/?p=44464

خودروهای در استطاعت ۱۰ دهک

به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای اقتصاد : وزارت صمت در گزارشی به سهم دهک‌های جامعه از بازار خودرو پرداخت. در این گزارش توان خرید هر یک از ۱۰دهک جامعه در بازه قیمتی با کف ۱۲۰میلیون تومان تا بالای یک‌میلیارد و ۴۵۰میلیون تومان سنجش شده است. وزارت صمت در این گزارش، سه پیش‌بینی تقاضا شامل «بدبینانه»، «محتمل» و «خوش‌بینانه» را برای دهک‌های اول تا دهم در نظر گرفته است.

p16 copy

وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش‌بینی خود در رابطه با سهم دهک‌های جامعه از بازار خودرو (براساس محاسبه ریالی بازه‌های قیمتی) را اعلام کرد. طبق گزارشی که این وزارتخانه در قالب طرح تحول صنعت خودرو آورده، برای هر یک از ده دهک جامعه یک بازه قیمتی با کف 120میلیون تومان تا بالای یک‌میلیارد و 450میلیون تومان تعریف شده است. وزارت صمت در این گزارش، سه پیش‌بینی تقاضا شامل «بدبینانه»، «محتمل» و «خوشبینانه» را برای دهک‌های اول تا دهم در نظر گرفته و برای هر یک نیز حد پایین و بالای قیمت ریالی خودروها را لحاظ کرده است. طبق گزارش منتشره، دهک دوم جامعه دارای بیشترین سهم محتمل در بازار خودرو کشور است و کمترین سهم نیز به دهک نهم اختصاص دارد.

آن‌طور که در گزارش وزارت صمت آمده، برای دهک نخست حد ریالی بین 120 تا 175میلیون تومان در نظر گرفته شده است. این در شرایطی است که در حال حاضر اکثر قریب به اتفاق خودروهای داخلی قیمتی بیشتر از 175میلیون تومان دارند و کف قیمت خودروهای صفر در بازار آزاد نیز بیش از 300میلیون تومان است. بنابراین با توجه به بازه قیمتی درنظرگرفته‌شده برای دهک نخست، اعضای این دهک به عنوان ضعیف‌ترین قشر جامعه از نظر درآمد، دستشان به خودروی نو نمی‌رسد و ناچارند به سراغ دست‌دوم‌ها بروند. این موضوع البته مطلق نیست، اما رشد قیمت خودرو گویای این واقعیت است که اکثریت اعضای دهک نخست توان خرید خودروی نو چه از بازار و چه از کارخانه را ندارند.

به هر حال در حالت بدبینانه، تقاضا برای این دهک در بازار خودرو حدود 245هزار دستگاه در سال است و در حالت خوشبینانه نیز حدودا 354هزار دستگاه. در حالت محتمل و میانه اما سهمی حدودا 287هزار دستگاهی برای دهک یکم در بازار خودرو برآورد شده است. برای دهک دوم نیز حد ریالی بین 175 تا 209میلیون تومانی در نظر گرفته شده است. اعضای این گروه با توجه به کف قیمت، می‌توانند نسبت به خرید خودرو از کارخانه اقدام کنند، هرچند انتخاب محدودی خواهند داشت. برای خرید خودروی نو از بازار آزاد اما کار سختی پیش روی اعضای دهک دوم است، چه آنکه فاصله‌ای بیش از 100میلیون تومانی بین سقف توان مالی آنها تا کف قیمت در بازار وجود دارد.

در حالت بدبینانه، پیش‌بینی تقاضا برای این دهک در بازار خودرو حدود 417هزار دستگاه در سال است و در حالت خوشبینانه نیز حدودا 602هزار دستگاه. در حالت محتمل و میانه سهمی حدودا 488هزار دستگاهی برای دهک دوم در بازار خودرو برآورد شده است. بنابراین دهک دوم دارای بیشترین تقاضای محتمل در بازار خودروی کشور است. اما برای دهک سوم نیز حد ریالی 209 تا 260میلیون تومان در نظر گرفته شده که هرچند قدرت انتخاب خرید از کارخانه را بالا می‌برد، اما خرید در بازار آزاد برای این دهک نیز دشوار است. در حالت بدبینانه، تقاضای این دهک در بازار خودرو حدود 293هزار دستگاه در سال است و در حالت خوشبینانه نیز حدودا 423هزار دستگاه. در حالت محتمل و میانه اما سهمی حدودا 342هزار دستگاهی برای تقاضای دهک سوم در بازار خودرو برآورد شده است.

طبق گزارش منتشره، وزارت صمت برای دهک چهارم نیز حد ریالی 260 تا 315میلیون تومان را در نظر گرفته است. این دهک می‌تواند انتخاب‌های بیشتری از سبد فروش خودروسازان (با قیمت کارخانه) داشته باشد، اما برای خرید از بازار همچنان مانند دهک‌های قبلی با محدودیت‌هایی مواجه است. در حالت بدبینانه، تقاضای این دهک در بازار خودرو حدود 197هزار دستگاه در سال است و در حالت خوشبینانه نیز حدودا 284هزار دستگاه. در حالت محتمل و میانه اما سهمی حدودا 230هزار دستگاهی برای تقاضای دهک چهارم در بازار خودرو برآورد شده است.

برای دهک پنجم حد ریالی 315 تا 495میلیون تومان در نظر گرفته شده است، با این حساب اعضای این دهک توان خرید خودروی صفر در بازار را دارند و می‌توانند محصولات مدل بالاتری را نیز در قالب خودروی دست‌دوم خریداری کنند. در حالت بدبینانه، تقاضای این دهک در بازار خودرو حدود 47هزار دستگاه در سال است و در حالت خوشبینانه نیز حدودا 68هزار دستگاه. در حالت محتمل و میانه سهمی حدودا 55هزار دستگاهی برای تقاضای دهک پنجم در بازار خودرو برآورد شده است.

صمتی‌ها برای دهک ششم نیز حد ریالی 495 تا 799میلیون تومانی را لحاظ کرده‌اند. این محدوده قیمتی به اعضای دهک موردنظر اجازه می‌دهد خودروهای با‌کیفیت‌تر و مجهزتری در مقایسه با دهک‌های قبلی خریداری کنند. در حالت بدبینانه، تقاضای این دهک در بازار خودرو حدود 96هزار دستگاه در سال است و در حالت خوشبینانه نیز حدودا 139هزار دستگاه. در حالت محتمل و میانه تقاضایی حدودا 113هزار دستگاهی برای دهک ششم در بازار خودرو برآورد شده است.

برای دهک هفتم نیز حد ریالی 799 تا 941میلیون تومان در نظر گرفته شده است. با توجه به این بازه قیمتی، اعضای دهک هفتم می‌توانند علاوه بر خرید خودروهای داخلی از کارخانه و بازار، نیم‌نگاهی به خودروهای خارجی کارکرده نیز داشته باشند. البته با توجه به قیمت نجومی خودروهای وارداتی، دهک هفتم گزینه‌های محدودی در این بازار خواهد داشت و باید به سراغ خودروهای با عمر طولانی برود. به هر حال در حالت بدبینانه، تقاضای این دهک در بازار خودرو حدود 21هزار دستگاه در سال است و در حالت خوشبینانه حدودا 31هزار دستگاه. در حالت محتمل و میانه نیز تقاضایی حدودا 25هزار دستگاهی برای دهک هفتم در بازار خودرو برآورد شده است.

برای دهک هشتم نیز صمتی‌ها حد ریالی 941میلیون تومان تا یک‌میلیارد و 95میلیون تومان را در نظر گرفته‌اند. در حالت بدبینانه، تقاضای این دهک در بازار خودرو حدود 18هزار دستگاه در سال است و در حالت خوشبینانه حدودا 26هزار دستگاه. در حالت محتمل و میانه تقاضایی حدودا 21هزار دستگاهی برای دهک هشتم در بازار خودرو برآورد شده است. اعضای دهک هشتم توانایی بیشتری برای خرید خودروهای کارکرده خارجی دارند، اما آنها نیز با سبد محدودی از این خودروها مواجه هستند.

این در حالی است که دهک نهم دستش برای خرید خودروهای نسبتا کم‌کارکرد خارجی بازتر است. برای این دهک حد ریالی یک‌میلیارد و 95میلیون تومان تا یک‌میلیارد و 450میلیون تومان لحاظ شده است. در حالت بدبینانه، تقاضای این دهک در بازار خودرو حدود شش‌هزار دستگاه در سال است و در حالت خوشبینانه حدودا هشت‌هزار دستگاه. در حالت محتمل و میانه نیز تقاضایی حدودا شش‌هزار و 500 دستگاهی برای دهک نهم در بازار خودرو برآورد شده است.

در نهایت برای دهک دهم نیز حد ریالی یک‌میلیارد و 450میلیون تومان به بالا در نظر گرفته شده است، بنابراین بیشتر اعضای این دهک توان مالی لازم برای خرید هر خودرویی در بازار کشور دارند. این دهک به احتمال فراوان بیشتر مشتری خودروهای وارداتی یا نهایتا مونتاژی است. در حالت بدبینانه، تقاضای این دهک در بازار خودرو حدود 13هزار دستگاه در سال است و در حالت خوشبینانه کمتر از 19هزار دستگاه. در حالت محتمل و میانه تقاضایی بیش از 15هزار دستگاهی برای دهک دهم در بازار خودرو برآورد شده است.

نوشته خودروهای در استطاعت ۱۰ دهک اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

قبلیقبلسفارش پذیری در آزمایش و تایید کیفی قطعات ممنوع است
بعدینداشتن ماشين آلات جديد بزرگترين دغدغه توليدکنندگان لوازم التحريربعدی

» مطالب توصیه شده

این همستر موذی راه نات‌کوین را طی خواهدکرد؟

   سانسورچی‌های درونمان

فرزندشاغل، یارانه شما را قطع می‌کند

 نمایشگاهی نه چندان پر فروغ برای تولیدکننده‌ها: تعامل ضعیف دولت در حوزه صادرات‌قطعات‌خودرو

پیشنهاد جالب وزیرصمت در روزهای آرام بازار خودرو : فعلا خودرو نخرید!

نخستین شعبه صرافی ملی در آذربایجان شرقی افتتاح شد

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

پیشنهاد جالب وزیرصمت در روزهای آرام بازار خودرو : فعلا خودرو نخرید!
بانک ها جریمه می شوند
کاهش 15 درصدی قیمت روغن
بازار خودروی روسیه در دست چین
بازار خودروی روسیه در دست چین
وقتی خودروسازان اعتماد می‌خرند
وقتی خودروسازان اعتماد می‌خرند
استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی؛ ضرورتی برای افزایش ایمنی خودروها و کاهش تصادفات (بخش دوم و پایانی)
فروش چانگان لامور در روسیه آغاز شد
نسل سوم جدید هاوال H6 با ظاهر جدید و موتور قوی تر
نقطه عطف تسلا در شانگهای
سنچوری، شاسی بلند ۱۷۰هزار دلاری تویوتا
چانگان رایتون پلاس با قیمت 1,5 میلیارد تومان در بازار بین المللی
رشد فروش ولوو
جیلی گلکسی L6 معرفی شد، سدان پاک با پیمایش بیش از 100 کیلومتر
رویارویی بنز و ب‌ام‌و در نمایشگاه مونیخ
خداحافظ سانگ یانگ، تغییر نام قدیمی‌ترین خودروسازی کره جنوبی به KGM
قصد اُپل برای تولید خودروی ۱۰۰ درصد برقی
اولین هیوندای سوناتا تمام چرخ محرک پس از ۳۸ سال رونمایی شد
بررسی بایک X55 محصول جدید تیگارد موتور، محصول جدید بازار ایران
معرفی کیا EV5 شاسی بلند برقی برای بازار جهانی
چانگان شی یوان A07 با شعاع حرکتی ۷۱۰ کیلومتری راهی بازار شد
معرفی نسخه رالی جدید سوبارو WRX
درخواست آلفارومئو از طرفداران برای طراحی زیباترین خودروی دنیا
مشخصات ام جی سایبرستر برقی؛ قدرت ۵۳۶ اسب بخار و صفر تا صد ۳.۲ ثانیه
مشخصات ام جی سایبرستر برقی؛ قدرت ۵۳۶ اسب بخار و صفر تا صد ۳.۲ ثانیه
بوگاتی شیرون سفارشی با نام دوران طلایی
بوگاتی شیرون سفارشی با نام دوران طلایی
معرفی فراری ۸۱۲ تیونینگ نوویتک و نسخه ویژه برای حراج خیریه
اگزومود C68 چاک استورم؛ ترکیب سنت و مدرنیته

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

بستن
بستن
ورود
رمز عبور را فراموش کرده اید؟