پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=54098

جزئیات برگزاری نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی در آبان ۱۴۰۲

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی با بیان اینکه بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی سوم تا ششم آبان در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، گفت: آوردن هیئت‌های تجاری خارجی برای قراردادهای صادراتی، برگزاری رویدادهای علمی و غیره از جمله برنامه‌های انجمن در این نمایشگاه است.

به گزارش خانه روشن ؛ عباس هاشمی در نشست خبری که امروز یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ برگزار شد، ادامه داد:  تاکنون ۳۰۹ واحد صنعتی در این رویداد مشارکت کردند که ۲۰۷ واحد داخلی است و ۱۲ نمایندگی خارجی شرکت‌ها و ۱۷ شرکت خارجی به طور مستقیم، عمدتا از چین و ترکیه و بیشتر در حوزه قطعات مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه سال گذشته ۶۵ میلیون دلار قرارداد صادراتی با عراق بسته شد، گفت: با اعلام پلیس در ۱۰ روز اول مهر به خاطر بحث ترافیک، امکان برگزاری نمایشگاه نبود و در نتیجه نمایشگاه لوازم خانگی با برخی نمایشگاه‌های دیگر هم زمان و متراژ آن نسبت به پارسال نصف شد.

به گفته دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی، عمده گروه کالایی که در این نمایشگاه رضه می‌شود، کالاهای انرژی بر شامل کالاهای برقی بزرگ، برقی کوچک، گاز سوز و اجزا و قطعات هستند. اما برنامه‌ ریزی کردیم آذرماه یک نمایشگاه دیگر تحت عنوان هامکس پلاس برای کالاهای غیرانرژی بر معطوف به بخش صادراتی برگزار شود.

عباس هاشمی اظهار داشت: تعداد مشارکت کنندگان در این نمایشگاه ٣٠٩ واحد صنعتی هستند که ١٢ شرکت نمایندگی خارجی و ١٧ شرکت کننده قطعه سازان خارجی از کشورهای چین و ترکیه حضور خواهند داشت.

وی افزود: حضور هیات های تجاری، برگزاری نشست های تخصص، رویداد علمی، برگزاری تور دانشجویان و دانش آموزی، نخستین رویداد Ted Talk لوازم خانگی، نخستین رویداد Tech Tour لوازم خانگی، اجرای پویش «هر خانواده کالای ایرانی»، ارائه جایزه ملی نوآوری و خدمات پس از فروش و برپایی میز خدمت از جمله برنامه‌های مهم این نمایشگاه است.

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ادامه داد: هر ساله ۴١ هزار متر مربع از نمایشگاه را به لوازم خانگی اختصاص می‌دادیم که امسال با توجه به فشردگی برنامه‌های تقویم نمایشگاهی، ٢٠ هزار و ٧٠٠ متر را توانستیم به نمایشگاه صنعت لوازم خانگی اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه ٣١٣ واحد صنعتی در گروه کالایی مختلف عضو این انجمن هستند، گفت: این نمایشگاه شامل تولیدکنندگان و کالاهای انرژی بر است ضمن اینکه برنامه ریزی کرده‌ایم نمایشگاهی با عنوان «خانه و آشپزخانه» در دهه اول آذرماه امسال برگزار کنیم و اکنون در حال دریافت مجوزها هستیم.

هاشمی عنوان کرد: امسال نمایشگاه در سه محور اصلی دانش بنیان، نقش بانوان و امنیت ملی، متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نقش بانوان در کمک به گردش اقتصادی صنعت لوازم خانگی محرز است، گفت: امسال از حضور و تجارب بانوان نخبه در واحدهای تولیدی و صنعتی بهره‌مند، خواهیم شد.

هاشمی بیان داشت: تحریم های جهانی از سال ١٣٩٧ در کشورمان برقرار شد که صنعت لوازم خانگی با تقویت ساخت داخل و شرکت های دانش بنیان کمترین آسیب را از تحریم‌ها را شاهد بودیم با افزایش کمی و کیفیت تولید و اشتغال ثابت در صنعت به دنبال تامین نیاز جامعه هستیم.

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی با اشاره به صادرات لوازم خانگی گفت: یکی از دستاوردهای نمایشگاه سال گذشته امضای قرارداد صادرات ۶۵ میلیون دلاری بود. این صادرات در کالاهای چینی، پلاستیک و لباسشویی‌های دوقلو بود.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992