پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=30934

ایران جز ۹ کشور آسیب پذیر تغییر اقلیم است

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست گفت: طوفان‌های متعدد، خشکسالی، سیل امسال از خسارت‌های ناشی از تغییر اقلیم در کشور است

داریوش گل علیزاده گفت: با تغییرات شرایط جوی در دنیا، هر ساله شاهد بروز پدیده ای با نام تغییر اقلیم هستیم، سازمان ملل متحد ۲۴ اکتبر یا ۲ آبان را به نام این روز معرفی می‌کند.

 

 

او افزود: ایران نیز مانند برخی از کشورهای آسیب پذیر وارد پدیده تغییر اقلیم می‌شود، به طوریکه می‌توان گفت ایران جز ۹ کشور آسیب پذیر تاثیرات تغییر اقلیم است.

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست بیان داشت: در حال حاضر سازمان محیط زیست به دنبال تدوین یک برنامه سازگار برای تغییر اقلیم است، در این برنامه قرار است لایحه تغییر اقلیم تغییر شکل داده شود، اما تحقق آن نیازمند فعالیت دستگاه‌های اجرایی است تا کشور از شرایط بحرانی تغییر اقلیم تا حدودی خارج شود.

 

 

وی افزود: طوفان‌های متعدد، افزایش خشکسالی، افزایش سیل امسال از خسارت‌های ناشی از تغییر اقلیم در کشور است و تنها راه حل این مشکل تغییر رویکرد است، یعنی باید سعی شود از مواردی مثل سیلاب‌ها برای ذخیره سازی در سدها استفاده شود، جلوگیری از فلرسوزی در چاه‌های نفت و پالایشگاه‌ها همچنین از جمله برنامه‌های سازمان محیط زیست برای پدیده تغییر پدیده تغییر اقلیم است.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992