پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

جیکو زیرمجموعه جدید چری به خاورمیانه می‌آید

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اقتصادآنلاین،  اگر از علاقه‌مندان به بازار خودروهایSUV باشید، ممکن است برند جیکو JAECOO را بشناسید؛ برندی که در بیستمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو شانگهای در ۱۸ آوریل سال جاری معرفی شد و توجه گسترده رسانه‌های جهانی را به خود جلب کرد. JAECOO که از بیش از یک دهه سرمایه گذاری مشترک در گروه مادر خود متولد شده است، وارث ‌ژن‌های تجمل و ساخت ماهرانه است. با ادغام خرد و هنر طراحان چیره دست از بریتانیا، آلمان و دیگر کشورها، JAECOO متعهد به ایجاد وسیله ای ایده آل برای طبقه مرفه در سراسر جهان است.

 

به گزارش اقتصادآنلاین، جیکو که عنوان شاخه‌ای تازه گروه خودروسازی چری کار خود را آغار کرده است، در کنار برند اومودا بر بازارهای صادراتی چری تمرکز دارد و همانند برند Omoda که حدود ۹۰ درصد از فروش سال گذشته‌اش در بازارهایی غیر از چین بوده، به دنبال فتح بازارهای جدید است و بر اساس شایعاتی که شنیده می‌شود، به زودی در بازارهای خاورمیانه کار خود را آغاز می‌کند. واژه JAECOO ترکیبی از دو واژه آلمانی Jaeger به معنی شکارچی و واژه انگلیسی Cool به معنی جذاب است.

جیکو زیرمجموعه جدید چری به خاورمیانه می‌آید 2

همانطور که سرعت زندگی شهری در حال افزایش است، تقاضای طبقه مرفه جامعه برای شاسی بلندهای خارج از جاده نیز در حال تغییر است. این افراد به دنبال محصولات منحصربه‌فردی هستند تا ذائقه‌شان را به نمایش بگذارند و علاقه‌شان به نوآوری‌های فناوری و راحتی روز به روز در حال افزایش است. با این حال، بیش‌تر شاسی‌بلندهای آفرود سنتی موجود در بازار یا فاقد ویژگی‌های هوشمند هستند یا در نوآوری کم می‌آورند.

جیکو در نخستین حضور خود در نمایشگاه اتومبیل شانگهای، یک SUV کامپکت را به نمایش گذاشت. محصولی که با نام چری TJ-۱ یا چری اکسپلور ۰۶ نیز شناخته می‌شود و طراحی جعبه‌ای شکل دارد. این SUV که در بازارهای صادراتی با نام جیکو ۷ عرضه می‌شود، دقیقا همان راه حلی است که جیکو از آن یاد می‌کند. دو پیشرانه برای جیکو ۷ در نظر گرفته شده است. یک موتور درونسوز بنزینی ۱.۶ لیتری توربو شارژ که با جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه همراه شده است و یک پیشرانه هیبریدی که شامل یک موتور ۱.۵ لیتری توربو با توان ۱۵۶ اسب بخار می‌شود و در کنار آن پیشرانه الکتریکی و جعبه دنده DHT تعبیه شده است تا نیرو را به تمام چرخ‌ها برساند.

جیکو برای پاسخ به نیاز جدید مشتریان که ترکیب توامان یک خودروی شهری و یک خودروی مناسب برای مسیرهای خارج جاده‌ای است، به فناوری‌های جدید رو آورده و سیستم هوشمند All Road Drive – را روی جیکو ۷ ارائه کرده است. این سیستم شرایط جاده‌ای مختلف را پیش‌بینی کرده و حالت‌هایی رانندگی متنوع را برای کنترل و ایمنی بهتر اتومبیل پیش روی راننده قرار می‌دهد.

 

 

Jaecoo ۹

محصول دیگر جیکو که از نظر اندازه بزرگ‌تر از جیکو ۷ است، با نام جیکو ۹ در نمایشگاه شانگهای به نمایش در آمد. خودرویی که در بازار چین با نام تیگو ۹ عرضه خواهد شد. جیکو ۹ بر پایه پلتفرم T۱X طراحی شده و یک پیشرانه ۲ لیتری TGDI بنزینی از سری Kunpeng برای آن در نظر گرفته شده است. ترکیب موتورهای بنزینی و الکتریکی مجموع قدرت ۳۶۶ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متری را برای جیکو ۹ تولید می‌کند که با جعبه دنده ۸ سرعته آیسین توان آن به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. جیکو ۹ یک نسخه فوق هوشمند هیبریدی خواهد داشته که گفته می‌شود در سیکل CLTC توان پیمایش ۱۳۰۰ کیلومتر را با شارژ کامل و باک پر دارد.

نوشته جیکو زیرمجموعه جدید چری به خاورمیانه می‌آید اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992