پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

پنج شنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

سناتور امرپ زرهی با مقاومت بالا در برابر بمب‌های جاده‌ای معرفی شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال شرکت خودروهای زرهی راشل اسمارت از محصول جدید که خود سناتور امرپ نام دارد رونمایی کرد. این هیولای ترسناک بر پایه وانت پیکاپ فورد F-550 شکل گرفته و در برابر مین‌ها و بمب‌ها مقاوم است.

 

خودروهای زرهی از زمان وقوع اولین جنگ جهانی تاکنون تولید می‌شوند و نسخه‌های ویژه‌ای از آن‌ها با محافظت بیشتر در بخش‌های پایین و زیرین بدنه به منظور مقاومت در برابر مین‌های جاده‌ای معرفی شده‌اند. نسخه مدرن این‌گونه محصولات که امرپ نام دارند در سال ۲۰۰۷ و توسط وزارت دفاع آمریکا توسعه یافتند چراکه نیروهای آمریکایی به خاطر دستگاه‌های انفجاری در عراق و افغانستان متحمل تلفات زیادی شده بودند. بد نیست بدانید امرپ MRAP مخفف عبارت مقاومت در برابر مین مخفی شده است.

یکی از نقاط ضعف امرپ ها قیمت بالای آن‌هاست. البته یکی از روش‌ها برای کاهش قیمت این‌گونه خودروهای زرهی استفاده از یک محصول تجاری معتبر برای شروع به کار بوده و در مورد راشل سناتور امرپ شاهد استفاده از شاسی فورد F-550 هستیم. همین خودرو به عنوان زیرساخت سایر محصولات تاکتیکی شرکت یاد شده نیز بکار می‌رود.

 

نیروبخش سناتور امرپ زرهی پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۷ لیتری دیزلی با ۳۳۰ اسب بخار قدرت است که قدرت خود را از طریق سیستم چهار چرخ محرک راهی چرخ ها می‌کند. برای زرهی شدن خودروی موردبحث از شیشه ضدگلوله چندلایه، درب‌های زرهی با لولاهای تقویت شده، صندلی‌های ضد مین با کمربندهای چهار اتصالی، محفظه‌های شلیک گلوله و دوربین‌های دید ۳۶۰ درجه استفاده می‌شود. روی سقف نیز مسلسل کنترل از راه دوری نصب می‌شود که امکان استفاده از پرتاب‌کننده‌های نارنجک خودکار و حتی موشک‌های ضدتانک نیز وجود خواهد داشت.

شرکت سازنده می‌گوید سناتور می‌تواند استانداردهای STANAG 4569 AEP 55 level 2 و level 2a/2b بالستیک و انفجار ناتو را پاس کند و بنابراین توانایی حفاظت از خود در برابر سلاح‌های بزرگ و سنگین را خواهد داشت. حتی سناتور با استفاده از مین‌های ضدتانک دارای مواد انفجاری زیاد نیز خواهد توانست انفجارها را پخش کرده و مهار کند. رومن شیمونوف مدیرعامل راشل اسمارت می‌گوید:

ما از معرفی سناتور امرپ در نمایشگاه CANSEC هیجان زده‌ایم، رویدادی که پیشتازان این صنعت و کارشناسان دفاعی از سراسر جهان را گردهم جمع می‌کند. تست‌های موفقیت‌آمیز بالستیک و انفجار سناتور امرپ دستاوردی قابل‌توجه برای ما محسوب می‌شود زیرا به نوآوری و رفع نیازهای ادامه‌دار نیروهای امنیتی و دفاعی مدرن ادامه می‌دهیم. سناتور امرپ ترکیبی از تکنولوژی مدرن و حفاظت زیاد بوده و تقاضاهای فضاهای مأموریتی چالش‌برانگیز امروز را پوشش می‌دهد.

نوشته سناتور امرپ زرهی با مقاومت بالا در برابر بمب‌های جاده‌ای معرفی شد اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992