پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

پنج شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=44832

‌ غلامرضا صفرنژاد، رئيس اتحاديه تهيه و توزيع‎کنندگان چيني و بلور تهران:
وضعيت بازار چيني و بلور کشور نامطلوب است/ عدم واردات، افزايش نرخ ارز و گراني مواد اوليه عوامل موثر در رکود بازار

رئيس اتحاديه تهيه و توزيع کنندگان بلور و چيني تهران با ابراز تاسف از وضعيت نامطلوب بازار چيني و بلور کشور گفت: متاسفانه وضعيت بازار چيني و بلور اصلا مناسب نيست و بايد شرايط مطلوب براي بالا بردن توليد، افزايش کيفيت و صادرات را ايجاد کنيم.

‎‎غلامرضا صفرنژاد، رئيس اتحاديه تهيه و توزيع کنندگان بلور و چيني تهران در گفت وگو با پايگاه خبري اتاق اصناف تهران گفت: عدم واردات، بي ثباتي و افزايش نرخ ارز، گراني بي حد و حصر مواد اوليه از طرف کارخانجات، پايين آمدن قدرت خريد مردم به رکود بازار دامن زده است. با شرايط موجود بازار اصلا قابل پيش بيني نيست و نمي توان کارشناسي کرد که ببينيم در آينده به چه سمت و سويي مي رود.

صفرنژاد در ادامه بيان کرد: با وجود اين که عدم واردات به نقطه قوتي براي تقويت توليد داخل تبديل شده است؛ اما اين تنها راه بهبود و توسعه بازار نيست. توليدکنندگان بايد از پتانسيل ايجاد شده به درستي استفاده کنند. در گذشته قسمت عمده ايي از نياز بازار را واردات تامين مي کرد. اما الان بايد تنها به توليدات داخلي اکتفا کنيم که البته اين موضوعي جالب و قابل توجه براي رشد و توسعه اقتصادي است.

وي تاکيد کرد: توليدکنندگان بايد با ارتقاي کيفيت محصولات خود به برندسازي محصولات در سطح کشور و هم چنين منطقه بپردازند.

رئيس اتحاديه تهيه و توزيع‎کنندگان بلور و چيني تهران خاطر نشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر تمام مواد اوليه مورد نياز براي توليد چيني و بلور در کشور موجود است. توليدکننده و سرمايه گذار داخلي هم وجود دارد. در نتيجه با انسجام زنجيره توليد مي توان بستر مناسبي براي توليد بيشتر، افزايش کيفيت و ايجاد افق صادرات و ارزآوري براي کشور را آماده کنيم.

صفرنژاد در بخش پاياني سخنانش با ابراز اميدواري از بهبود شرايط در حوزه چيني و بلور گفت: اگر وزارت صنعت، معدن، تجارت، اتاق اصناف و هم چنين اتاق بازرگاني ايران دست به دست هم دهند با همکاري و پشتيباني يکديگر مي توان زنجيره توليد را متصل و منسجم و ايران را به قطب توليد چيني و بلور در منطقه خاورميانه تبديل کرد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992