پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=44747

حميد نيکدل، رئيس اتحاديه فروشندگان کاغذ و مقوا تهران:
کاهش قيمت کاغذ در بازار/ دولت ماليات کاغذفروشان را مانند ناشران محاسبه کند

رئيس اتحاديه فروشندگان کاغذ و مقواي تهران از کاهش ۲۰۰ هزار توماني قيمت کاغذ خبر داد و گفت: در حال حاضر قيمت هر بند از اين محصول به يک ميليون و ۴۰۰ هزار تومان رسيده است.

حميد نيکدل، رئيس اتحاديه فروشندگان کاغذ و مقواي تهران با بيان اينکه براي مدتي ارز واردات کاغذ از تالار دوم مرکز مبادله ارز و طلا به سختي تامين شد، اما در حال حاضر کاغذ ارز نيمايي، معادل ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان، دريافت ميکند، اظهار کرد: همچنين تامين ارز اين کالا تا حدودي تسهيل شده که مجموع اين شرايط منجر به کاهش ۲۰۰ هزار توماني قيمت هر بند کاغذ شده است.

البته به گفته وي کاهش ۹۰ تا ۱۰۰ دلاري قيمت جهاني کاغذ در دو ماه گذشته نيز بر قيمت کاغذ اثر داشته است.

رئيس اتحاديه فروشندگان کاغذ و مقواي تهران قيمت فعلي هر بند کاغذ ۷۰*۱۰۰ را يک ميليون و ۴۰۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر شرکت چوب و کاغذ مازندران نيز در حال توليد سالانه ۳۵ تا ۴۰ هزار تن کاغذ تحرير است. البته اين شرکت با وزارت ارشاد قرارداد بسته تا کاغذ خود را در به توليد کتاب هاي درسي اختصاص دهد.

نيکدل در ادامه با بيان اينکه کاغذ يک کالاي اساسي است، تصريح کرد :درخواست ما اين است که دولت به فکر مناطق محروم و کم برخوردار باشد که بايد براي فرزندان دانش آموز خود دفتر و کتاب تهيه کنند. در حال حاضر قيمت يک دفتر ۱۰۰، حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان است. بنابراين پيشنهاد ما اين است که در ماليات کاغذ تجديدنظر شود و با کاغذفروشان مانند ناشران برخورد کند.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992