پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=44455

موسي فرزانيان، رئيس اتحاديه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسي تهران:
نداشتن ماشين آلات جديد بزرگترين دغدغه توليدکنندگان لوازم التحرير

رئيس اتحاديه نوشت افزار و مهندسي تهران بيان کرد: از جمله مشکلاتي که صنعت لوازم التحرير طي سال هاي اخير مانند صنايع ديگر با آن مواجه بوده مسئله تورم و افت و خيز قيمت دلار بوده است. زيرا افت و خيز شديد قيمت ارز باعث شده گردش سرمايه و تامين سرمايه توليدکنندگان با مشکلات فراواني مواجه شوند.

موسي فرزانيان، رئيس اتحاديه نوشت افزار و مهندسي تهران تصريح کرد: توليدکنندگان نياز دارند در شرايطي کار کنند که قيمت ها ثابت بوده و افت و خيزها کمتر باشد تا بتوانند براي سال هاي آتي خودشان برنامه ريزي کنند. با وضعيتي که طي سال هاي اخير ايجاد شده کار کردن براي توليدکنندگان در حوزه هاي مختلف بسيار سخت شده است.

وي افزود: با تغيير نرخ ارز و تهيه ارز کار مشکل تر شده است؛ زيرا توليدکنندگان براي ادامه فعاليت خود نياز به سرمايه فراواني دارند تا بتوانند به کسب و کار خود رونق بخشند.

رئيس اتحاديه نوشت افزار و مهندسي تهران بيان کرد: يکي از موارد مهمي که در صنف ما بسيار مورد نياز است واردات ماشين آلات جديد است. ولي با وجود افت و خيز قيمت دلار هرکسي نمي تواند به راحتي در اين زمينه ورود کرده و ماشين آلات جديدي تهيه و وارد بازار کار کند. چرا که هم قيمت ها مدام تغيير مي کند و در نتيجه ريسک کار هم بالا مي رود.

فرزانيان تاکيد کرد: درحال حاضر بيشتر ماشين آلاتي که براي توليد لوازم التحرير مورد استفاده قرار مي گيرد قديمي و فرسوده هستند و فقط تعدادي ماشين جديد وارد شده است که تمام نياز ما را برطرف نمي کند. براي همين يکي از مهمترين دغدغه هايي که توليدکنندگان صنف لوازم التحرير با آن روبه رو هستند نداشتن ماشين و تجهيزات جديد است تا کارها با سهولت بيشتري انجام شود و به موقع دست مصرف کنندگان برسد.

رئيس اتحاديه نوشت افزار و مهندسي تهران در خصوص تاثير افت و خيز قيمت ارز بر روي نوشت افزار بيان کرد: صنف ما در اين زمينه به خاطر فصلي بودن کارش از تمامي صنف ها عقب تر است و اين درحالي است که نسبت به ساير صنوف افزايش قيمت کمتري نيز داشته است.

وي تاکيد کرد: بيشترين مصرف و خريد لوازم التحرير در اوايل پاييز و با آغاز به کار مدارس است؛ براي همين در فصل مصرف، براساس قيمت نرخ ارز قيمت هاي اين صنف هم افزايش پيدا خواهد کرد. اما با وجود مشکلاتي که در بخش توليد لوازم التحرير وجود دارد، قيمت محصولات اين حوزه نسبت به ساير محصولات توليدي در ايران کمتر بالا رفته است.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992