پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=41713

اخبار در خصوص سلامتی اردوغان غلط است؟

مهر : «فواد اوکتای»، معاون رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه تاکید کرد که وضعیت سلامتی «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور بسیار خوب است.

به گزارش تاس در حالی که برخی منابع از بستری شدن «رجب طیب اردوغان»؛ رئیس جمهور ترکیه در بیمارستان به علت عارضه قلبی خبر داده‌اند، برخی دیگر ازمنابع نزدیک به رئیس جمهور ترکیه این خبر را تکذیب کرده‌اند. از جمله «عمر چلیک»، معاون حزب عدالت و توسعه و سخنگوی این حزب در واکنش به انتشار اخباری درباره عارضه قلبی اعلام کرد: «اخبار کذب غیراخلاقی در مورد سلامت رئیس جمهور کشورمان در برخی از رسانه‌های خارجی منتشر می‌شود. رئیس جمهور ما همچنان مسئولیت کارها را برعهده دارد و پس از کمی استراحت برنامه‌های خود را به همین ترتیب ادامه خواهد داد. از آرزوها و دعاهای ملت برای سلامتی و تندرستی رئیس جمهور تشکر می‌کنیم.»

معاون رئیس جمهور ترکیه نیز در مراسم افتتاحیه خدمات راه آهن گفت: «وضعیت رئیس جمهور ما بسیار خوب است. ما مرتب در تماس هستیم. او کمی سرما خورده است.»

رئیس‌جمهور ترکیه پیش از این همه حضورهای عمومی خود را که قرار بود روز چهارشنبه برگزار شود، لغو کرده بود. او همچنین سفر به مرسین را که برای ۲۷ آوریل یعنی امروز پنجشنبه برنامه‌ریزی شده بود، لغو کرد. قرار بود در مراسم مرسین تحویل سوخت در نیروگاه هسته‌ای آکویو انجام گیرد و اردوغان به صورت حضوری مشارکت کند، اما اکنون گفته شده که اردوغان به صورت ویدئو کنفرانس در مراسم مرسین مشارکت خواهد داشت.

پیشتر نیز اردوغان مصاحبه زنده‌ای را که قرار بود روز پنجشنبه با چهار شبکه تلویزیونی ترکیه داشته باشد لغو کرده بود. او پیشتر گفته بود که رویدادهای عمومی خود را در روز چهارشنبه به توصیه پزشکانش لغو کرده و در خانه استراحت خواهد داشت. حضور زنده اردوغان در تلویزیون سه شنبه شب به دلیل احساس بیماری کوتاه شد و رئیس جمهور ترکیه علت این بیماری را اختلالات معده عنوان کرد.

پایگاه خبری «روسیا الیوم» شامگاه سه شنبه گزارش داده بود که در نشست خبری دیشب اردوغان با خبرنگاران که در ساعات پایانی شب به علت برنامه فشرده کاری اردوغان در آستانه انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری در ماه جاری انجام شد، ناگهان پوشش زنده تلویزیونی این مراسم هنگام پرسش یک خبرنگار از اردوغان به شکل معناداری برای مدت زمان زیادی قطع شد.

به گزارش رسانه‌های خبری ترکیه، این حادثه زمانی رخ داد که یک خبرنگار در حال طرح این پرسش از اردوغان بود که برنامه وی برای اصلاحات آتی وی در عزل و نصب وزرای کابینه جدید خود در صورت پیروزی در انتخابات چه خواهد بود که ناگهان این مراسم زنده قطع شد. به دنبال قطع معنادار این مراسم زنده، موجی از گمانه‌زنی‌ها در محافل رسانه‌ای و کاربران شبکه‌های اجتماعی در ترکیه به راه افتاد.

این گزارش می‌افزاید که با پخش مجدد زنده نشست خبری، اردوغان در برابر دوربین‌ها ظاهر شد و گفت: «به علت حجم برنامه‌های فشرده کاری دیروز و امروزم در آستانه رقابت‌های انتخاباتی، ناگهان در اثناء نشست خبری به التهاب و درد معده گرفتار شدم و حتی درصدد لغو این برنامه بودم، اما صرف نظر کرده و پوزش می‌طلبم.»

پس از حضور اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دو پرسش کوتاه از سوی خبرنگاران مطرح شد و ناظر مطبوعاتی خواستار پایان نشست خبری برای رعایت حال وی شد.

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه، روز یکشنبه ۱۴ می ۲۰۲۳ و دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در صورت لزوم، روز یکشنبه ۲۸ می ۲۰۲۳ به ترتیب خواهد برگزار خواهد شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992