پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=40272

ابلاغ سند توسعه بخش تعاون از سوی رئیس‌جمهور

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابلاغ سند توسعه بخش تعاون از سوی رئیس‌جمهوری در ۲۸ اسفندماه سال ۱۴۰۱ برای اجرا خبر داد.

مهدی مسکنی با اعلام این خبر گفت: این سند بعد از دستور رئیس‌جمهور تهیه و به مدت ۶ ماه در کمیسیون‌های تخصصی، اصلی و فرعی دولت بررسی شد، سپس برای تصویب به صحن دولت رفت و بعد از تصویب در هیأت دولت، در نهایت در بیست و هشتم اسفند ۱۴۰۱ از سوی رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

معاون امور تعاون تصریح کرد: این سند که به تازگی ابلاغ شده در واقع اصلاحیه سند قبلی توسعه تعاون است که در سال ۱۳۹۱ تهیه شده بود، ولی به دلایلی اجرا نشد.

به گفته مسکنی، شورای هماهنگی تعاون به ریاست رئیس‌جمهوری و مرکب از ۷ وزیر جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صمت، اقتصاد، آموزش و پرورش، علوم، راه و شهرسازی و دو رئیس دستگاه شامل سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و استخدامی و بانک مرکزی وظیفه پیگیری اجرای این سند را بر عهده دارند.

وی تاکید کرد دبیر شورای هماهنگی تعاون هر شش ماه گزارشی از عملکرد این شورا به رئیس‌جمهوری ارائه می‌کند.

سند اصلاحی توسعه بخش تعاون با تصویب هیأت وزیران با هدف افزایش شتاب سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور به بیست و پنج درصد تهیه شده است.

مصوبه هیأت وزیران در خصوص سند توسعه بخش تعاون که با پیشنهاد اتاق تعاون ایران و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بند (الف) ماده (۹) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی – مصوب ۱۳۸۶ تصویب شده بود، از سوی معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد. این تصویب‌نامه، جایگزین تصویب نامه شماره ۲۳۶۰۹/ت۴۶۱۱۶ ﻫ مورخ ۱۳۹۲/۲/۸ می‌شود.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992