پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

پنج شنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=40253

اندونزی چطور خودروسازان برتر را جذب کرد؟

اندونزی قرارداد تجارت آزاد محدود با ایالات‌متحده در مورد مواد معدنی حیاتی را پیشنهاد می‌کند.

به گزارش ایسنا، یکی از وزیران ارشد اندونزی امروز (دوشنبه) گفت که اندونزی یک توافقنامه تجارت آزاد برای برخی مواد معدنی ارسال شده به ایالات‌متحده پیشنهاد می‌کند تا شرکت‌های زنجیره تامین باتری خودروهای الکتریکی که در این کشور فعالیت می‌کنند، بتوانند از اعتبار مالیاتی ایالات‌متحده بهره‌مند شوند.

واشنگتن دستورالعمل جدیدی را برای اعتبارات مالیاتی خودروهای برقی تحت قانون کاهش تورم (IRA) صادر کرده است که بر اساس آن مقدار مشخصی از قطعات باتری باید در آمریکای شمالی یا یک شریک تجاری آزاد تولید یا مونتاژ شوند و هدف از این قوانین حذف وابستگی ایالات‌متحده به چین برای توسعه زنجیره تامین باتری خودروهای الکتریکی است.

اندونزی قرارداد تجارت آزاد با ایالات‌متحده ندارد اما محصولات نیکل آن در زنجیره تامین اهمیت زیادی پیدا کرده است. این کشور آسیای جنوب شرقی تلاش کرده است تا از ذخایر نیکل خود که بزرگ‌ترین ذخایر جهان است، برای جذب سرمایه‌گذاری سازندگان باتری و خودروهای برقی، از جمله شرکت‌های آمریکایی مانند تسلا و فورد استفاده کند.

لوهوت پاندجایتان، وزیر اندونزی گفت که جاکارتا یک توافقنامه تجارت آزاد محدود (FTA) با واشنگتن را پیشنهاد خواهد کرد. لوهوت گفت که در اواخر این هفته در سفر به ایالات‌متحده با مدیران فورد و تسلا دیدار خواهد کرد تا درباره این موضوع صحبت کند.

بر اساس گزارش رویترز، ایالات‌متحده و ژاپن در ماه مارس بر سر یک معامله تجاری سریع در مورد مواد معدنی باتری خودروهای الکتریکی از جمله لیتیوم، نیکل، کبالت، گرافیت و منگنز به توافق رسیدند.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992