پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
توسعه تعاون نیازمند اصلاح قوانین است

سید صولت مرتضوی در آیین افتتاح ۸۸۸ طرح تعاونی در ۳۱ استان کشور با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، اظهار داشت: توسعه تعاونی و ترویج اقتصاد تعاون در جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر تأکیدات قرآن و بزرگان دین مبین اسلام است.

 

 

وی با بیان اینکه اقتصاد تعاونی در چارچوب عدالت و مشارکت‌پذیری عمومی رشد و نمود می‌یابد، افزود: جذب سرمایه‌های کوچک می‌تواند اثرگذاری‌های بزرگی داشته باشد.

 

 

مرتضوی تأکید کرد: در اقتصاد تعاونی سرمایه‌های مردمی اهرمی برای جذب منابع بانکی و سودآوری مبتنی بر اشتغال‌زایی و افزایش بهره‌وری است.

 

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعبیر مقام معظم رهبری از تعاون به‌عنوان چشمه جوشان اقتصاد و راهبری مدبرانه ایشان در سخنرانی‌ها و اسناد بالادستی به تحول این عرصه کمک شایانی کرده است.

 

 

وی با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی همزمان باید دانش‌بنیان و تعاون‌محور باشد، اظهار داشت: تعالی این بخش مهم از اقتصاد کشور نیازمند اصلاح قوانین است.

 

 

مرتضوی حمایت از تعاونگران و اندیشمندان حوزه تعاون را از دیگر الزامات این حوزه برشمرد و گفت: در مسیر اصلاح سیاست‌های صندوق‌های بازنشستگی و راهبرد کلان وزارت رفاه برای عبور از بنگاه‌داری به سهام‌داری، تعاونگران برتر و توانمند را در اولویت قرار می‌دهیم.

 

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی دیگر از الزامات رسیدن به سهم ۲۵ درصد تعاون از اقتصاد کشور را فرهنگ‌سازی عنوان کرد و گفت: در همه مقاطع تحصیلی در نظام آموزش و پرورش و نیز در تحصیلات تکمیلی این مهم باید در گفتمان آموزشی ما نهادینه شود.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992